Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Hej!

Vi har har också fått brevet skickat till oss med påminnelse på ca 10år gammal skuld. Vi kan se att den är utbetald men hittar ingen återbetalning vad vi kan se.

Efter läst allt i den här tråden blir man lätt mörkrädd av vem man har att göra med.

Vi ringde tillslut kronofogden och Konsumentverket för råd hur vi ska agera mot företaget.
Vi fick rådet att bestrida eftersom det är 3års preskriptionstid på skulden eftersom det handlar ett aktiebolag och privatperson.
Skulle företaget varit en bank skulle preskriptionstiden varit 10år.

Finns en informationssida på kronofogden om man söker "kronofogden preskriptionstid"

Vi kommer polisanmälan för försök till bedrägeri(om det finns något som heter så) samt en anmälan tillsynsmyndigheten(gdpr).

Hoppas det hjälper andra som blivit drabbad
Har ni (köpt) en tjänst av ett aktiebolaget? Annars är det 10år (om ni lånat) då det ska räknas som en bank/låneinstitut. Att preskribera är väldigt luddigt. Finns massa sett att bryta och öppna ny tid.

men kör på det om KFM&Konsument sagt så.

Nu gick skiten tillbaka till Tinget från KFM. Givetvis hörde ARS aldrig av sig första gången om summan på skulden. Så det gick illbaka till KFM som tog ett nytt beslut efter att han även när KFM fråga om skuldens belopp. Inget svar då heller . Han överklaga igen och återigen har tinget fått han på bordet.

Hur svårt ska det vara att nämna skuldens ST?
Vad vill han åstadkomma med att bara klaga och sen skita i att nämna summan. Kan likaväl hålla på tiden ut (5år) efter där då?

Han fick chansen att visa skulden han ville ha med, men tog den inte. Korkade jävel.

Det är detta jag menar, han kommer göra detta i all oändlighet. Därför jag godkände hans bluffskuld.

Bestrid pga ocker! För den som ansökt om skuldsanering eller har ett utslag i ärendet blir det dock jobbigare...

Det sprids lite felaktiga uppgifter om att smslån skulle ha 10 års preskriptionstid så jag mailade Konsumentverket och frågade.

”Tack för att du kontaktat oss med din fråga.

Ja, det stämmer. Ett SMS-lån räknas som en konsumentfordran. Därmed är preskriptionstiden 3 år.”

Det sprids lite felaktiga uppgifter om att smslån skulle ha 10 års preskriptionstid så jag mailade Konsumentverket och frågade.

”Tack för att du kontaktat oss med din fråga.

Ja, det stämmer. Ett SMS-lån räknas som en konsumentfordran. Därmed är preskriptionstiden 3 år.”
Mycket positivt om det där stämmer.

Hej! Min tjej har fått exakt samma brev, men inte fått påminnelse eller fakturor, trots att företaget (C information AB)skrev att han skickat för några år sedan men det har hon inte mottagit, isåfall skulle hon agerat som nu. Vi har Polisanmält och anmält till Konsumentverket, han mailade även henne en annan dom med hänvisning att det kommer bli så för henne med i tingsrätten där de hade dömt en person att betala. Vi bestrider efter råd från polis och kronofogden, vi vill ha allt lagligt underlag och det verkar vi inte kunna få, därmed får väl Tingsrätten avgöra. Detta är en skuld på över 10 år utan någon kontakt innan. Jag hoppas detta med kan hjälpa andra att anmäla. Finns i tråden här att andra har betalt men ändå fått fler fakturor om Tingsrätten dömer henne att betala kan han inte kräva igen. Mkt oro och ångest givetvis men kanske kan hjälp andra att våga bestrida.

Hej! Min tjej har fått exakt samma brev, men inte fått påminnelse eller fakturor, trots att företaget (C information AB)skrev att han skickat för några år sedan men det har hon inte mottagit, isåfall skulle hon agerat som nu. Vi har Polisanmält och anmält till Konsumentverket, han mailade även henne en annan dom med hänvisning att det kommer bli så för henne med i tingsrätten där de hade dömt en person att betala. Vi bestrider efter råd från polis och kronofogden, vi vill ha allt lagligt underlag och det verkar vi inte kunna få, därmed får väl Tingsrätten avgöra. Detta är en skuld på över 10 år utan någon kontakt innan. Jag hoppas detta med kan hjälpa andra att anmäla. Finns i tråden här att andra har betalt men ändå fått fler fakturor om Tingsrätten dömer henne att betala kan han inte kräva igen. Mkt oro och ångest givetvis men kanske kan hjälp andra att våga bestrida.
Får han plocka fram underlaget för påminnelsen.

Den där domen, vad gick dom på när dom dömde till hans fördel? Vet du det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp