Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Det handlar nog om större summor än några tusen lappar. Han har jag fått mångmiljonbelopp utbetalt från kronofogden och får dessutom andel av en hel del pågående skuldsaneringar.
borgenärer hos de flesta som har konsument skulder brukar dessutom vara samma 20 olika aktörer. Men som du säger så krävs ju en del processande men det krävs nog bara en dom emot honom som vägledning och resten kommer gå per automatik.

tror inte att det är överklagat än, isåfall kanske det kommer en överklagan nästa vecka onsdag eller torsdag. Kommer man inte verkställa domen om han överklagar till hovrätten eller hur funkar det?
Hur lång tid brukar det ta efter ett överklagande innan det blir rättegång på högre instans ?
Säkert miljonbelopp totalt ja, men fördelat på hundratals skuldsaneringsbeslut som i sin tur det säkert är 20 drabbade borgenärer på.
Säg 500 skuldsaneringsbeslut, det tror jag är lågt räknat, 20 borgenärer som då ska lägga tid på en tusental stämningsansökningar på sin lilla del av respektive skuldsaneringsbeslut.
Skulle mina gissade siffror stämma är det i snitt 2000 kr att ev håva in per case. Med tanke på hans processande och observerande och strula de så skulle der säkert behöva läggas minst 10 timmars jobb per ärende.
Då måste det vara väldigt billiga jurister man har hos sig.
Man har i tvister om så små belopp också mycket begränsade möjligheter att få ersättning för rättegångskostnader.
Står han dessutom ivrigt påhejad som andra här och ska ta ut allt kontant eller föra över till närstående så fort det blir pengar på kontona så blir det troligen inte mycket indrivning av.

Enstaka ärenden skulle säkert vara lönt att driva, men på det stora hela är det en brakförlust att ens börja.

Om inte åklagaren begär häktning av hovrätten (osäker på om det går i aktuellt läge) skulle jag gissa att en hovrättsrunda kanske kan börja kring årsskiftet. Med lite obstruerande kan det nog förlängas några månader.

Inget processannde går per automatik, domen kan ju finnas mes autotext till slut, men det är en process varje enskilt ärende även med vägledning. Eftersom det är han som skulle stämmas så blir det hans domstol som får allt. Helsingborgs tingsrätt skulle nog få rekrytera upp lite för att hantera något tusental extra mål..

Säkert miljonbelopp totalt ja, men fördelat på hundratals skuldsaneringsbeslut som i sin tur det säkert är 20 drabbade borgenärer på.
Säg 500 skuldsaneringsbeslut, det tror jag är lågt räknat, 20 borgenärer som då ska lägga tid på en tusental stämningsansökningar på sin lilla del av respektive skuldsaneringsbeslut.
Skulle mina gissade siffror stämma är det i snitt 2000 kr att ev håva in per case. Med tanke på hans processande och observerande och strula de så skulle der säkert behöva läggas minst 10 timmars jobb per ärende.
Då måste det vara väldigt billiga jurister man har hos sig.
Man har i tvister om så små belopp också mycket begränsade möjligheter att få ersättning för rättegångskostnader.
Står han dessutom ivrigt påhejad som andra här och ska ta ut allt kontant eller föra över till närstående så fort det blir pengar på kontona så blir det troligen inte mycket indrivning av.

Enstaka ärenden skulle säkert vara lönt att driva, men på det stora hela är det en brakförlust att ens börja.

Om inte åklagaren begär häktning av hovrätten (osäker på om det går i aktuellt läge) skulle jag gissa att en hovrättsrunda kanske kan börja kring årsskiftet. Med lite obstruerande kan det nog förlängas några månader.

förstår dig helt och hålet.
Dock ganska sjukt att han ska komma undan med pengarna trots att man vet det är bedrägeri pengar. Det borde finnas något lag som kunde ge staten rätt att frysa all hans tillgångar.

förstår dig helt och hålet.
Dock ganska sjukt att han ska komma undan med pengarna trots att man vet det är bedrägeri pengar. Det borde finnas något lag som kunde ge staten rätt att frysa all hans tillgångar.
Finns genom kvarstad och betalningssäkring(för skatter det sistnämnda)
Men för att kunna få ut pengarna ur åtgärden behöver dom ändå få till en riktig dom att han är skyldig. Är nog ännu mindre lönsamt att dessutom driva kvarstadsprocesser i allt också.

Vad var egentligen anledningen till att psykfallet inte behövde närvara på rättegången? Hur slapp han undan.
Han var magsjuk de två första dagarna. Sen var han närvarande. Han hade ett sjukintyg som såg ut att vara utskrivet för nåt annat står det i fub.

Han var magsjuk de två första dagarna. Sen var han närvarande. Han hade ett sjukintyg som såg ut att vara utskrivet för nåt annat står det i fub.

I fub? Menar du fup? Det står i domen, kan inte tänka mig att intyget finns i fup. Fupen görs ju klart ett tag innan huvudförhandlingen

I fub? Menar du fup? Det står i domen, kan inte tänka mig att intyget finns i fup. Fupen görs ju klart ett tag innan huvudförhandlingen
Det finns en kommentar om hans sjukintyg i domen. Ja skrev fel., bra du är snabb med att uppmärksamma allt man skriver fel.. ..

Kan vara bra innan någon lyckats tolka att fupen är samma som en dom.
Haha, ja det uppskattar jag. Det är därför jag brukar ställa mina svåra frågor till dig. Känner mig 100 procent säkert med dina svar och vet att dina svar bygger på starka grunder .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp