Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Huvudförhandlingen planeras att börja den 21 mars 2022 och hålla på till den 1 april 2022. Sedan kan man räkna med att domen kommer att överklagas oavsett vilken sida som "vinner".
Är det massor med enskilda mål mot honom eller är det "ett" för allt liksom.?

Är det massor med enskilda mål mot honom eller är det "ett" för allt liksom.?
Det är 15 åtalspunkter i samma mål, som jag tolkar det. 14 gäller grovt bedrägeri alternativt grovt ocker, med gemensam bevisning. Den femtonde åtalspunkten gäller grovt bidragsbrott.

Fast det stämmer inte riktigt, t.ex. Verifiera som driver lexbase säljer informationen till HR-system. Många system är simpelt uppbyggda, så att du bara får ja eller nej på en kandidat. Dvs en trafikförseelse eller tredskodom kan göra att du aldrig ens blir kallad på arbetsintervju, utan sållas bort direkt.
Fast nu skrev jag ju MrKoll?

och sitter och är så nyfiken och googlar namn på Google så brukar man ju även kolla på Mr.koll som brukar dyka upp i samma sökning.

och sitter och är så nyfiken och googlar namn på Google så brukar man ju även kolla på Mr.koll som brukar dyka upp i samma sökning.

Nusvar som äger mrkoll säljer också datan till b.la hr-databaser så det är lika applicerbart på dem. Är du med i en tvist, så kommer du hamna på både lexbase, mrkoll och andra sidor. 95% av hr-stöd för rekrytering kommer rata dig när du söker jobb. Det är lite svårt att förklara varför du blir flaggad när man inte ens blir kallad på intervju

Nusvar som äger mrkoll säljer också datan till b.la hr-databaser så det är lika applicerbart på dem. Är du med i en tvist, så kommer du hamna på både lexbase, mrkoll och andra sidor. 95% av hr-stöd för rekrytering kommer rata dig när du söker jobb. Det är lite svårt att förklara varför du blir flaggad när man inte ens blir kallad på intervju
Vaddå säljer? Det är BS ju. Du sitter och hittar på.

vaddå andra sidor? Finns bara MrKoll och Lexbase även där ljuger du också.

Senast ändrad:

Nusvar AB står bakom varumärkena mrkoll.se och bolagskoll.nu. Det står även att man kan köpa data och exempel på urval.

Nusvar AB står bakom varumärkena mrkoll.se och bolagskoll.nu. Det står även att man kan köpa data och exempel på urval.
Jo, det kan alla göra, men att HR brukar köpa data har är

hur gick det med din tvist? Är du på väg till Mr.Koll?

vardör skulle jag ljuga? …. Alla dessa sidor inriktar sig även med försäljning till företag och finns som direktintegration och bara för att du endast känner till mrkoll och lexbase innebär inte det att det inte finns fler…

vi har t.ex använt bakgrundskollen vid rekrytering, finns hur många aktörer som helst för företag att anlita och det blir bara vanligare och vanligare.

”Integrera dagsaktuell data mot era egna system via API! Kontakta oss via b2b@nusvar.se.” (Mrkoll)

Senast ändrad:
Jo, det kan alla göra, men att HR brukar köpa data har är

hur gick det med din tvist? Är du på väg till Mr.Koll?
Vet inte, än så länge finns det inget, men det kan ju dröja med uppdateringarna, tog flera månader för en annan bekant.

Ge
Det är 15 åtalspunkter i samma mål, som jag tolkar det. 14 gäller grovt bedrägeri alternativt grovt ocker, med gemensam bevisning. Den femtonde åtalspunkten gäller grovt bidragsbrott.

Fast om en blivande arbetsgivare vill kolla upp en så är det bara att ringa KFM o begära ut uppgifter. Och beslut hos KFM är ju oxå en typ av dom skulle jag vilja påstå. Ännu tar inte MrKoll /liknande del av dessa dock. Finns väl inget hinder?.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp