Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Japp, tydligen, bl a Tingsrätten är en av UC's källor. Jag har varit i kontakt med UC, för jag kunde inte fatta hur riskprognosen kunde skena så, eftersom inget förändrats, enbart lite bättre årsinkomst och de bekräftade att den hade påverkan. Oklart hur länge det dröjer innan den blir bättre.
Hur man än vänder röven....
Alltid den oskyldiga som drabbas.

Japp, tydligen, bl a Tingsrätten är en av UC's källor. Jag har varit i kontakt med UC, för jag kunde inte fatta hur riskprognosen kunde skena så, eftersom inget förändrats, enbart lite bättre årsinkomst och de bekräftade att den hade påverkan. Oklart hur länge det dröjer innan den blir bättre.
Borde vara som ett utslag?

Som en följd av debaclet i Tingsrätten så har min riskprognos på UC stigit med 20% :( inte för att det spelar någon praktisk roll för min del, men det känns som man fått ett straff, trots att stämningen var en bluff och att den togs tillbaka och att ingen dom utfärdades utan enbart ett protokoll. Det räcker alltså att bara få en stämningsansökan skickad till Tingsrätten...
Hur har det gått avseende åtalet mot hen?

Borde vara som ett utslag?
Ja kanske det, helt förvirrande i varje fall eftersom stämningsansökan drogs tillbaka. Än så länge har jag inte hamnar hos Mrkoll eller dylikt, men det kan dröja vad jag förstår. Irriterande att en bluffmakare kan ställa till det så.

Ja kanske det, helt förvirrande i varje fall eftersom stämningsansökan drogs tillbaka. Än så länge har jag inte hamnar hos Mrkoll eller dylikt, men det kan dröja vad jag förstår. Irriterande att en bluffmakare kan ställa till det så.
Om det hamnar hos MrKoll sitter det 20 år eller tills lagen ändras…. Dock så är det ju ingen brottslig dom du får såfall, du kan ju lätt förklara det med att blev utsatt för ett bedrägeri så därför hamnade du i domstol, ingen bryr sig om sånt.

Hej , har nu fått hem ett brev från tingsrätten penningfordran av denna person, någon vänlig människa som kan hjälpa mig? skicka gärna ett pm

Om det hamnar hos MrKoll sitter det 20 år eller tills lagen ändras…. Dock så är det ju ingen brottslig dom du får såfall, du kan ju lätt förklara det med att blev utsatt för ett bedrägeri så därför hamnade du i domstol, ingen bryr sig om sånt.

Fast det stämmer inte riktigt, t.ex. Verifiera som driver lexbase säljer informationen till HR-system. Många system är simpelt uppbyggda, så att du bara får ja eller nej på en kandidat. Dvs en trafikförseelse eller tredskodom kan göra att du aldrig ens blir kallad på arbetsintervju, utan sållas bort direkt.

Hej , har nu fått hem ett brev från tingsrätten penningfordran av denna person, någon vänlig människa som kan hjälpa mig? skicka gärna ett pm
Håller hen ff på trots att hen själv är föremål för mål i tingsrätt om bedrägeri??? Nån som vet om dom fallit?

Håller hen ff på trots att hen själv är föremål för mål i tingsrätt om bedrägeri??? Nån som vet om dom fallit?
Huvudförhandlingen planeras att börja den 21 mars 2022 och hålla på till den 1 april 2022. Sedan kan man räkna med att domen kommer att överklagas oavsett vilken sida som "vinner".

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp