Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om aktier & handel i värdepapper

205 371 ägare hos Avanza. Topp 8 i Sverige...Många kommer förlora en hel del om SBB konkar.
Ja riktigt trist... Tror dock inte de konkar. Sitter på för många värdefulla kåkar. Tror tom staten skulle vara intresserad av att stötta upp. Brukar dock bli rejäl utspädning av aktien vid sånt...

Blir knappast konkurs, lär bli en nyemission om kapital behövs.

Läste igenom blankarens rapport på sbb. Är två saker som faktiskt verkar möjliga. 1. Deras post i JM kan behövas tvångssäljas om den går under en viss kurs. Krav från kreditgivare.
2. Obligationsmarknaden är stängd för dem just nu. Antingen kommer de inte kunna rulla över lånen när de går ut, eller blir det mycket högre ränta.

Den pekade på lite olika saker vill jag minnas, och fanns lite grund faktiskt i rapporten, tror det finns ingen möjlighet att behålla denna utdelning. Tycker det är löjligt hur högt den var värderad, handlades som någon tech aktie.

Lite underhållande tråd, trist läge, väldigt dyrt sätt han finansierat detta köp då det inte låter som han belånat aktierna utan vanligt blanco lån.
Fruktansvärt mycket ägare i denna aktie och vet att många har ganska stora innehav just i denna aktie, smårspararfavorit.

Jag klev på tåget när aktien låg på ca 17 kr och det blev en liten vinst så småningom på närmare 2000 kr. Nu ligger aktien på under 4 kr och det är väldigt många som köper när man tittar på orderdjupet.
Har en bekant som köpte när den låg på 31 kr!!

Vad tror ni, är det galenskap de som köper nu eller hur kommer det att sluta? Staten är inte så sugen på att gå in och rädda bolaget på skattebetalarnas bekostnad så där kan inte Iljan förvänta sig nån hjälp i alla fall som det ser ut nu. Och väldigt tveksamt att kommunerna vill köpa tillbaka fastigheter.

Jag klev på tåget när aktien låg på ca 17 kr och det blev en liten vinst så småningom på närmare 2000 kr. Nu ligger aktien på under 4 kr och det är väldigt många som köper när man tittar på orderdjupet.
Har en bekant som köpte när den låg på 31 kr!!

Vad tror ni, är det galenskap de som köper nu eller hur kommer det att sluta? Staten är inte så sugen på att gå in och rädda bolaget på skattebetalarnas bekostnad så där kan inte Iljan förvänta sig nån hjälp i alla fall som det ser ut nu. Och väldigt tveksamt att kommunerna vill köpa tillbaka fastigheter.
Det finns ett antal alternativ för bolaget där aktieägarna blir helt utraderade men fastigheterna försvinner till annan part.

Tyvärr är Ilija Batljan körd som VD, han har sagt så mycket som visat sig vara fel i efterhand. Svårt att säga vad man ska göra med aktierna, men köpa mer hade jag aldrig gjort. Antagligen hade jag sålt.

Skulle SBB sälja fastigheterna med rabatt, vilket de antagligen måste, så kommer förlusterna bli så stora att hela bolaget får väldiga problem.

Det finns ett antal alternativ för bolaget där aktieägarna blir helt utraderade men fastigheterna försvinner till annan part.

Tyvärr är Ilija Batljan körd som VD, han har sagt så mycket som visat sig vara fel i efterhand. Svårt att säga vad man ska göra med aktierna, men köpa mer hade jag aldrig gjort. Antagligen hade jag sålt.

Skulle SBB sälja fastigheterna med rabatt, vilket de antagligen måste, så kommer förlusterna bli så stora att hela bolaget får väldiga problem.
Ja, som skrev tidigare nu är utdelningarna borta.
Ilja ställt in sina räntebetalningar som är kopplade till aktieinnehavet han har.

Finns ett värde i bolaget, men ja ett bolag som är stressat kommer inte få de bästa priserna på fastigheterna vid försäljning. vet inte om SBB alls kommer finnas kvar efter detta, Ilja är då körd vilket som.

Och inom kort kommer en tråd här startas av IB "hej, gjort dåliga affärer. Enorma skulder, kan jag gå skuldsanering?"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp