Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om aktier & handel i värdepapper

Och inom kort kommer en tråd här startas av IB "hej, gjort dåliga affärer. Enorma skulder, kan jag gå skuldsanering?"
Möjligen. Dock så tvångssäljer tex Avanza och Nordnet om man belånat sig på SBB och löser in lånet om man snart inte kan täcka det. Tror ej man kan bli överbelånad på något sätt.

Möjligen. Dock så tvångssäljer tex Avanza och Nordnet om man belånat sig på SBB och löser in lånet om man snart inte kan täcka det. Tror ej man kan bli överbelånad på något sätt.
Klart du kan, om rörelsen är snabb. Nu har som sänkt belåningsvärdet på SBB ett par gånger tror det är nere på 40%. Mäklarna har kalibrerat sin risk nu i maj iaf.

Endel kan möjligen åkt på margin call eller fört in mer pengar. Dom är ju inte skuldsatta men pengarna är borta.

Är nog en hel del med vanliga blancolån i aktien med.

Region Värmland kan tänka sig köpa tillbaka fastigheter "till rätt pris"

Ilijan har avgått som vd och aktien rör sig uppåt, ca 46% upp idag.

Jo det går, rasar det snabbt så, eller bolaget går i kk..

Det är sant. Men måste vara ovanligt. Är ju inget vi sett här.

Är inte så många här som sitter med belånade depåer, men generellt är det nog sällsynt. Jag tror jag sett ett ärende där avanza varit sökande

Senast ändrad:
Det är nog inte så rolig att få sina aktier utmätta lagom till raset och bli helt förhindrad att sälja när det bär iväg...

Är inte så många här som sitter med belånade depåer, men generellt är det nog sällsynt. Jag tror jag sett ett ärende där avanza varit sökande

Efter att letat rätt på en delårsrapport från avanza verkar det stämma skapligt. Dom har kreditförluster på rätt låga nivåer. Utlåning på totalt 43.2 miljarder och krediförluster netto 0 miljoner första kvartalet. Sista kvartalet var det 1 miljon. Första kvartalet 2022 var det om jag förstod det rätt återvunna kreditförluster, dvs att man lyckades få in pengar på gamla konstaterade förluster i högre utsträckning än nya förluster (reservation för att jag missförstår hur man ska läsa plus och minus här..)

Nordnet är väl bra mycket mindre och deras ärenden ser jag lite oftare i och med att dom erbjuder blancokrediter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp