Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om aktier & handel i värdepapper

@pala87 Du kan vara helt lugn, tro mig. Skulle någon mot all förmodan höra av sig så får du förklara hur du tänkte. Man märker ganska snabbt när någon handlar med gott uppsåt eller när någon försöker manipulera en kurs. Simma lugnt i orderböckerna:tummen:

Mvh

Hej!
Kontaktade och frågade hur det fungerar. Fick svar att man inte kan höja upp kursen. Lägger man högre än kursen så får man avslut på lägre. Man får alltid betalt för "bästa priset"

Om någon gör fel så får man oftast betala sanktionsavgift? Det är inte samma som ett vanligt brott som syns i registret?

Men man kan ta.ex köpa samma aktie 2 gånger samma dag? Sen sälja t.ex dagen efter eller samma vecka?

Men man kan ta.ex köpa samma aktie 2 gånger samma dag? Sen sälja t.ex dagen efter eller samma vecka?

Det finns väldigt mycket böcker om aktier på biblioteket med info när man är ny på börsen. Både för om man är långsiktig eller vill syssla med trading, bara ett tips. ;)

Jag kontaktade dom så vi kunde gå igenom mina ordrar. Dom såg inget avvikande alls! Dom sa att jag hade handlat i god tro!

Bör man va lite orolig ändå nu? Har verkligen inte handlat med vilje att fuska

Jag kontaktade dom så vi kunde gå igenom mina ordrar. Dom såg inget avvikande alls! Dom sa att jag hade handlat i god tro!

Bör man va lite orolig ändå nu? Har verkligen inte handlat med vilje att fuska
Nej du behöver inte oroa dig alls. Dessa regler gäller i praktiken egentligen för folk med flera tiotals miljoner eller så (Pengar som är tillräckligt för att kunna påverka aktiekurserna).
En vanlig småsparare skulle nästan aldrig kunna åka dit för manipulering av aktiekursen.
Har svårt att se hur man ens av misstag skulle kunna manipulera kursen, det krävs lite planer för att lyckas med det konststycket.

Nej du behöver inte oroa dig alls. Dessa regler gäller i praktiken egentligen för folk med flera tiotals miljoner eller så (Pengar som är tillräckligt för att kunna påverka aktiekurserna).
En vanlig småsparare skulle nästan aldrig kunna åka dit för manipulering av aktiekursen.
Har svårt att se hur man ens av misstag skulle kunna manipulera kursen, det krävs lite planer för att lyckas med det konststycket.

Tack för svar. Jag som har kontaktat nuonu dom gått igenom mina köp borde väl inte åka dit på något sätt. Isåfall hade väl dom sett något direkt som var flaggat?

Tack för svar. Jag som har kontaktat nuonu dom gått igenom mina köp borde väl inte åka dit på något sätt. Isåfall hade väl dom sett något direkt som var flaggat?

Men alltså förlåt om jag är klumpig, men vad ska du åka dit för? Va inte så nojig och läs på vad aktiehandel innebär istället för att skriva otaliga meddelanden om något som inte har hänt och förmodligen inte kommer hända.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp