Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tipsar om Ferratum Pluslån - Befintliga kunder

Jag får låna 4000 30 dagarslån. När jag ville låna pluslån 4000 kr då säger de att jag inte är kreditvärdig. Men att låna på 30 dagar går det bra! Fult tycker jag

Ja, då verkar det hopplöst att få detta lån. Har du någonsin betalat för sent till Ferratum eller Svea ekonomi? Ferratum använder väl Svea för sin fakturering. Ferratum borde ju motivera varför de ger avslag. Får du max låna 4000 på deras vanliga sida? Ni som har ansökt om pluslån, hur mycket har ni satt att ni har i skulder? Tar de någon UC?

Blev beviljad 10 000 , trots en hel del skulder . De tog ingen UC på mig iaf, tror de kör kreditsafe el liknande. Har även haft en del inkasso på Svea även om det är ett tag sen.

Ferratum pluslån avbet hos Svea???

Får man avbetalningaplan hos Svea inkasso när det gäller Ferratums pluslån? Jag fick just ett inkassokrav från dem på 13000!!! Så jäkla fräckt, jag skulle betala av lånet som var på 10.000 kr på 3 mån med första förfallodag i början på juli. Jag kunde inte betala då de drygt 4.000 kr som den första avbet var på utan tänkte betala den nu den 20 juli o då har det nu kommit ett inkassokrav på hela lånet alltså 13.000 kr så jag hoppas verkligen att man får en avbetalningsplan hos Svea. Är det någon som vet om det brukar vara ok??? Tacksam för svar!!

Svea brukar inte vara några problem att få avbetalning hos. Brukar tyvärr va ganska hög månadsavgift bara...men hellre det än 13000 på ett bräde. Maila och kolla med dom

man kan avb upp till 6 ggr hos svea bara logga in på sveainkasso du har dina inloggningsuppgifter på brevet.där fyller du i sen om avb.MEN det har hänt att de vill lägga det på färre avb än jag ville.
jag har alltid fått avbetala hos svea med mina smslån.

Nån som haft både pluslånet och det vanliga samtidigt? Själv får jag inget pluslån trots att jag inte har det andra. Har säkert lånat från ferratum 10-15 ggr. Dåliiiigt...

Jag hade 10k vanliga och fick pluslånet godkänt, Det var dock när det var helt nytt så vet inte om dom ändrat något.

Någon som nyligen fått plusloan och haft ett annat lån till Ferratum samtidigt? När jag läser kommentarerna här verkar det som om många blir nekade plusloan men får det andra lånet: Har de motiverat varför ni inte kan få plusloan? Har de andra krav när det gäller plusloan?

Det är högre krav för plusloan, fråga mig inte varför. Verkar ganska ologiskt då det är större risk att kunder inte kan återbetala om dom har det vanliga lånet, med mycket högre månatlig summa att återbetala. Dock fick jag svar från Ferratum att dom nyligen behövt lägga till nya variabler vilket innebär att fler blir nekade, alt. godkänns för lägre summor än dom tidigare blivit beviljade. Ju fler lån du tar och sköter alla återbetalningar i tid, desto högre belopp kan du ansöka om. Kanske innebär det att plusloan är enklare att få ju längre du varit kund hos dom?

Jag var i kontakt med Ferratum i slutet av juli och fick då följande svar angående pluslånen: "Pluslånen erbjuds till alla befintliga kunder som har återbetalat minst ett lån. Vi har alltså inget krav på en lång lånehistorik men dock att lånen betalats i tid och att man i dagsläget inte har något lån som förfallit till betalning.

Inkomstkravet och kreditkollen är det samma som för mikrolån, alltså en deklarerad årsinkomst på minst 24000kr under senaste deklarationen."
När fick du veta om de nya variablerna Maja80?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp