Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tipsar om Ferratum Pluslån - Befintliga kunder

Jag fick det svaret idag från deras kundtjänst. Jag har 3 återbetalade lån alltid i tid utan förseningar. Dom sa att jag inte ansågs kreditvärdig för plusloan, men att det vanliga går bra? Fick det vanliga beviljat idag, men bara på 8000 istället för 10000 då dom ändrat sina "variabler och höjt kraven"? Konstigt tycker jag. För två månader sedan lånade jag 10000 från dom och har precis samma förutsättningar vid min ansökan idag som då?

Jag fick ett "vanligt" lån via Ferratum för ett par dagar sedan fast jag sökte bara ett lägre belopp men jag fick ett sms där det stod att min kreditvärdighet kunde ge mig lån på upp till 12000 kronor. Får alla samma meddelande när ni söker? Jag har kreditvärdighet het "medel" hos Creditsafe.

Jag förstår inte frågorna när man ska söka om Plusloan. De frågar om "Uppskattad skuldsättning i dagsläget" men man kan bara fylla i upp till 50 000 kronor. De menar väl hur mycket man totalt har i skulder. Men om man t ex har 62 000 i skulder, hur fyller man i det då? Får man bara ha skulder upp till 50 000? Jag förstår inte hur det ska fyllas i. Någon som vet?

Är det någon som nyligen fyllt i en ansökan för plusloan och förstått frågorna där? Vad menar de med "uppskattad skuldsättning i dagsläget"? Det går bara att dra den upp till 50000 kronor. Menar de vad mina lån kostar mig per månad? Jag tolkar det som om hur mycket jag har i lån totalt och har man då t ex 62 000 så är det ju svårt att ange detta eller hur när de slutar på 50000. Någon som fyllt i en ansökan nyligen och som vet? Tänkte kontakta Ferratum och höra med dem om det men tänkte först att någon här redan visste.

Är det någon som nyligen fyllt i en ansökan för plusloan och förstått frågorna där? Vad menar de med "uppskattad skuldsättning i dagsläget"? Det går bara att dra den upp till 50000 kronor. Menar de vad mina lån kostar mig per månad? Jag tolkar det som om hur mycket jag har i lån totalt och har man då t ex 62 000 så är det ju svårt att ange detta eller hur när de slutar på 50000. Någon som fyllt i en ansökan nyligen och som vet? Tänkte kontakta Ferratum och höra med dem om det men tänkte först att någon här redan visste.

Hej,

Det är månadskostnaden för andra lån som avses. Alltså de kostnader du har under en månad för avbetalning & räntor på andra krediter och lån. Det står fel i formuläret och vi kommer att åtgärda detta snarast möjligt.

Med vänliga hälsningar

Kundtjänst
Ferratum Sweden AB

Ferratum, Godkänner ni betalningsanmärkningar om övrig ekonomi är god?

Vi gör en unik bedömning i varje enskilt fall. Det går att få lån med betalningsanmärkning. Skicka in en ansökan så kan vi ge dig svar.

Med vänliga hälsningar

Adam
Kundtjänst
Ferratum Sweden AB

Någon som fått ett pluslån beviljat i dagarna? Jag läste om nya "variabler" och tänkte att det lånet är troligen väldigt svårt att få numera.

Jag frågade ferratum om villkoren och det ska vara samma som för ett korttidslån och man ska ha betalt ett lån innan i tid. Jag ska testa och se om det verkligen stämmer, är det nån mer som fått beviljat?

Hur är det idag? Om man har jag hos inkasso för cirka 1 månad sen, men att det nu är betalt. Beviljat dom nytt lån?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp