Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips på lösning, jag har stora skulder inte hon

Man behöver inte skriva in någonting efter det gått 6 månader, det räcker att vara skriven på adressen.
Man kan som sambo få rätt till att köpa ut ägaren av lägenheten vid separation om man anses ha större behov av lägenheten, tror aldrig det var varit tal om att ge bort bostäderna. Samt att hon har köpt lägenheten innan dom träffades och flyttade ihop, då ska den inte ingå i sambolagen.

Man kan som sambo få rätt till att köpa ut ägaren av lägenheten vid separation om man anses ha större behov av lägenheten, tror aldrig det var varit tal om att ge bort bostäderna. Samt att hon har köpt lägenheten innan dom träffades och flyttade ihop, då ska den inte ingå i sambolagen.
Det sista stycket är rätt i det du skriver. Läs artikeln som jag hänvisar till, hon har betalt hela lägenheten och tror att den är hennes, han har inte bidragit med en krona, men ändå ska hon betala honom 800 tkr. Det är två skilda saker att ha besittningsrätt till lägenheten och vad lägenheten är värd vid separation. Min man är fastighetsmäklare och han träffar kunder rätt så ofta som inte fattat detta och vilken effekt sambolagen kan få.

Fattar ingenting av det här. Hon har alltså redan slängt ut dig en gång? Men samtidigt pratar du om att ge upp en lägenhet och hon om att skriva över halva lägenheten värd flera miljoner? Jag har nog inget att tillföra för enligt mig kommer detta sluta illa på något sätt.

Fattar ingenting av det här. Hon har alltså redan slängt ut dig en gång? Men samtidigt pratar du om att ge upp en lägenhet och hon om att skriva över halva lägenheten värd flera miljoner? Jag har nog inget att tillföra för enligt mig kommer detta sluta illa på något sätt.
Eller så lever de lyckliga resten av sina dagar.

Det sista stycket är rätt i det du skriver. Läs artikeln som jag hänvisar till, hon har betalt hela lägenheten och tror att den är hennes, han har inte bidragit med en krona, men ändå ska hon betala honom 800 tkr. Det är två skilda saker att ha besittningsrätt till lägenheten och vad lägenheten är värd vid separation. Min man är fastighetsmäklare och han träffar kunder rätt så ofta som inte fattat detta och vilken effekt sambolagen kan få.
Hon har köpt den och betalt den själv, men hon har köpt den för att de gemensamt ska bo där. Sambolagen beskriver just det att det som köps in för att användas gemensamt delas lika oavsett vem som betalat. Den artikeln ger inget stöd för nåt annat än det.

Mitt råd till dig är att inte säga upp din hyresrätt. Hyr ut sen istället (ange som orsak att ni ska prova att bo tillsammans i hennes lägenhet). Så får ni se hur er relation utvecklar sig i framtiden. Det är dumt att du ska bli av med din lägenhet och sen om det tar slut mellan er så har du ingenstans att bo.
Om de rätta förutsättningarna finns och ni vill vara tillsammans av kärlek och inte pga praktiska saker och pengar så har ni framtiden för er. Ett år är ingenting i sammanhanget.
Sätt upp tydliga regler för ekonomin. Du behöver inte renovera hennes lägenhet, försök spara istället och amortera på dina egna skulder.
Du kanske t o m behöver bo själv ett tag i din egen lägenhet för att få perspektiv. Det verkar som att hon också behöver det.
Lycka till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp