Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips på lösning, jag har stora skulder inte hon

Skulle jag aldrig göra heller. Men visar hon att hon är beredd att göra det så ökar det min känsla av trygghet när hon är labil och mår dåligt av andra faktorer än vår relation.
Det förstår jag! Men det känns som att din största trygghet är din hyresrätt just nu? Vet inte var du bor i o f, kanske lätt att få tag på ny lägenhet där du bor. Men i storstan släpper man inte en hyresrätt lätt.

Det förstår jag! Men det känns som att din största trygghet är din hyresrätt just nu? Vet inte var du bor i o f, kanske lätt att få tag på ny lägenhet där du bor. Men i storstan släpper man inte en hyresrätt lätt.
Hon är rädd att jag ska lämna henne och hon känner väl sig tryggare om jag verkligen säger upp den. Där skon klämmer för henne. På samma sätt kände jag mig rädd att hamna med skulder på mig som inte är mina i en redan pressad situation.
Men nu har vi löst den biten idag iaf.
Sen kan man diskutera varför hon inte tagit lån själv osv. Hon har aldrig haft ett lån i hela sitt liv. Det gör det inte mer rätt av mig att vara så naiv och hålla oss flytande och få renoveringen att bli klar. Vi har ju som mål att leva ihop trots våra enormt olika förutsättningar.

Hon är rädd att jag ska lämna henne och hon känner väl sig tryggare om jag verkligen säger upp den. Där skon klämmer för henne. På samma sätt kände jag mig rädd att hamna med skulder på mig som inte är mina i en redan pressad situation.
Men nu har vi löst den biten idag iaf.
Sen kan man diskutera varför hon inte tagit lån själv osv. Hon har aldrig haft ett lån i hela sitt liv. Det gör det inte mer rätt av mig att vara så naiv och hålla oss flytande och få renoveringen att bli klar. Vi har ju som mål att leva ihop trots våra enormt olika förutsättningar.
Ok! Det är inte lätt med relationer, men för min del ringer det en varningsklocka när du säger att hon skulle känna sig tryggare om du säger upp din egen bostad. Tryggheten borde komma från andra saker. Precis som det ringer en varningsklocka när du säger att hon stundvis inte mår bra och är labil.
Men det är också lätt att ge råd utifrån. Du gör det du tycker är bäst för dig och det är du som är i en viss situation.
Jag är bara lite nyfiken om du har vädrat dessa frågor med ngn vän eller släkting som känner er båda?

Man behöver inte skriva in någonting efter det gått 6 månader, det räcker att vara skriven på adressen.
Ja, din sambo kan få rätt till din bostadsrätt. Enligt sambolagen ska värdet av er bostad delas på hälften om ni eller en av er köpt bostaden för er gemensamma användning.

Gemensam användning betyder att bostadsrätten köptes för att ni båda skulle bo där. Om du hade bostadsrätten redan före ni blev tillsammans har du inte köpt den för er bådas användning och din sambo får inte rätt till bostadsrätten.

Ja, din sambo kan få rätt till din bostadsrätt. Enligt sambolagen ska värdet av er bostad delas på hälften om ni eller en av er köpt bostaden för er gemensamma användning.

Gemensam användning betyder att bostadsrätten köptes för att ni båda skulle bo där. Om du hade bostadsrätten redan före ni blev tillsammans har du inte köpt den för er bådas användning och din sambo får inte rätt till bostadsrätten.
Det är inte TS som äger en bostadsrätt.

Hon har köpt den och betalt den själv, men hon har köpt den för att de gemensamt ska bo där. Sambolagen beskriver just det att det som köps in för att användas gemensamt delas lika oavsett vem som betalat. Den artikeln ger inget stöd för nåt annat än det.
Förutom fritidshus.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp