Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tips på hur jag ska rädda mig själv från att gå i graven pgr av spelmissbruk? Har lån/krediter på 600k

Hej alla jag är 35år och spelmissbrukare på 1år har jag spelat bort 600k som kostar mig 18500kr varje månad enbart spelskulder. Sen har jag mina privata skulder så som hyra telefon mat etc så varje månad har jag utgifter på totalt 31742kr. Jag tjänar runt 32k ut varje månad så vissa månader går det plus minus noll och andra månader får jag skjuta fram någon räkning. Jag mår så fruktansvärt dåligt att jag själv har satt mig i denna sinnessjuka situationen, jag har ej spelat på 2 veckor och är spärrad på spelpaus och sla söka hjälp och börja med zoom möten med andra människor i likande situation. Jag vet bara inte hur länge till jag klarar att hålla mig flytande när hela lönen går åt till skulder och krediter jag önskar att ni kan ge mig tips och råd.
Jag vill så gärna ta ett samlingslån och betala av dom dyra lånen men jag har för tillfället inte så bra kreditbetyg till att kunna få ett samlingslån.
Uc 11%
3ff
370k synligt hos uc
259k årsinkomst
Underskott 0kr
Nedan är listan med alla lån/Krediter inklusive privata skulder som jag betalar varje månad.

Skulder Lån/Krediter

Ica Banken 139k varje månad 3301kr

Marginalen bank 131k varje månad 1631kr

Remember creditkort 100k varje månad 4835kr

Creditstar 50k varje månad 2095kr

Remember creditkort 20k varje månad 650kr

Privat Skuld 90k varje månad 3650kr

Fairlo 50k varje månad 1050kr

Flexkontot 15k varje månad 1172kr

Happy Cash 3399kr varje månad 200kr

Hem/hyra 6500kr varje månad

Bil 2000kr varje månad

Parkering 570kr varje månad

Tågkort 2800kr varje månad

Klarna 2800kr 350kr varje månad

Telia 388kr varje månad

Tele2 550kr varje månad

Är evigt tacksam för att gruppen finns och för all hjälp/tips jag kan få.
Vänliga hälsningar en krossad själ

När är senaste ff?

Ditt betyg är endast baserat på högt utnyttjade krediter men jag skulle inte säga att samlingslån är omöjligt.

Största risken i ditt fall däremot är att deklarerade inkomsten är låg så du kommer nog bli tvungen att styrka det i ansökningsprocessen. Är det bara lönespeccar är det ju ingen fara men möjligt att vissa kan se speltransaktionerna om de använder instantor/kreditz.

Hade jag varit du hade jag chansat ändå och ansökt nu sålänge inte senaste förfrågan var väldigt nyligen.

När är senaste ff?

Ditt betyg är endast baserat på högt utnyttjade krediter men jag skulle inte säga att samlingslån är omöjligt.

Största risken i ditt fall däremot är att deklarerade inkomsten är låg så du kommer nog bli tvungen att styrka det i ansökningsprocessen. Är det bara lönespeccar är det ju ingen fara men möjligt att vissa kan se speltransaktionerna om de använder instantor/kreditz.

Hade jag varit du hade jag chansat ändå och ansökt nu sålänge inte senaste förfrågan var väldigt nyligen.
Hej senaste ff är 2022-04-29 och det var remeber när jag ansökte om att höja från 75k till 100k. Ja precis mina krediter är maxade har tom minus på båda 2 så illa är det. Jag kan styrka med lönspecifikationer att jag får ut 32k varje månad. Men läste en annan tråd om du tex ansöker nu via lendo/advisa så kommer deras algoritmer per automatik gallara bort mig då jag ej motsvarar deras krav. Så min enda chans skulle vara en vanlig bank tex nordea swedbank seb etc. Problemet är bara att dom med största sannolikhet kommer vilja se kontoutdrag och det är ingen rolig syn dom skulle få se. Det är 100 tals speltransaktioner med varierande belopp stora som små

2 uc ff går ut 3-5 november och den sista 29e april 2023

Hej senaste ff är 2022-04-29 och det var remeber när jag ansökte om att höja från 75k till 100k. Ja precis mina krediter är maxade har tom minus på båda 2 så illa är det. Jag kan styrka med lönspecifikationer att jag får ut 32k varje månad. Men läste en annan tråd om du tex ansöker nu via lendo/advisa så kommer deras algoritmer per automatik gallara bort mig då jag ej motsvarar deras krav. Så min enda chans skulle vara en vanlig bank tex nordea swedbank seb etc. Problemet är bara att dom med största sannolikhet kommer vilja se kontoutdrag och det är ingen rolig syn dom skulle få se. Det är 100 tals speltransaktioner med varierande belopp stora som små
Jag skulle ändå säga att Lendo/Advisa skulle ge dig något erbjudande. Du är inte överdrivet överlånad på UC. Om en kredit är övertrasserad bör du avakta med att söka tills det är uppdaterat.

Annars säger jag, kör på. Du har inte något att förlora och allt att tjäna trots allt. En förfrågan i ditt fall är inte farligt alls.

Det du nämner med automatiskt avslag stämmer, ja. När jag sökte senast var det kring 15 utav 39 banker som faktiskt hade kollat på min ansökan, fick 2 bud. Det var dock med UC på närmare 20% och 10-12 förfrågningar. Lite lägre synlig inkomst än dig.

Jag skulle ändå säga att Lendo/Advisa skulle ge dig något erbjudande. Du är inte överdrivet överlånad på UC. Om en kredit är övertrasserad bör du avakta med att söka tills det är uppdaterat.

Annars säger jag, kör på. Du har inte något att förlora och allt att tjäna trots allt. En förfrågan i ditt fall är inte farligt alls.
Ja jag tänker att jag ska göra det men kanske bäst o vänta tills typ 6 november då kommer jag bara ha en ff och då kommer jag ha betalt in på båda krediterna så dom ej är maxade som dom är idag. Men hur mkt skulle du ansökt om hos lendo advisa? Jag hade helst önskat betala av remeber ica och den privata skulden då det är dom 3 lånen som är dyrast och som äter upp lönen varje månad. Finns det någon realistisk chans att kunna få ett samlingslån på 329k med mina förutsättningar? Där jag redan har 380k synligt på uc med en årsinkomst på 259k?

Ja jag tänker att jag ska göra det men kanske bäst o vänta tills typ 6 november då kommer jag bara ha en ff och då kommer jag ha betalt in på båda krediterna så dom ej är maxade som dom är idag. Men hur mkt skulle du ansökt om hos lendo advisa? Jag hade helst önskat betala av remeber ica och den privata skulden då det är dom 3 lånen som är dyrast och som äter upp lönen varje månad. Finns det någon realistisk chans att kunna få ett samlingslån på 329k med mina förutsättningar? Där jag redan har 380k synligt på uc med en årsinkomst på 259k?

Visst, du kan vänta men jag tänker att det kan underlätta vardagen. Jag skulle ansökt om att samla 350K personligen, 15-20 år.

Hade inte det gått hade jag avvaktat till november men i mitt fall hade jag ansökt nu sålänge du inte har övertrasserade krediter på UC men jag vet inte om det är de du menar med ”minus”?

Visst, du kan vänta men jag tänker att det kan underlätta vardagen. Jag skulle ansökt om att samla 350K personligen, 15-20 år.

Hade inte det gått hade jag avvaktat till november men i mitt fall hade jag ansökt nu sålänge du inte har övertrasserade krediter på UC men jag vet inte om det är de du menar med ”minus”?
Ja krediterna syns som övertrasserade på UC så jag måste åtminstone vänta tills dess att jag betalt denna månaden och att det uppdateras nästa månad. Jag kommer förmodligen göra så söka 350k på 15-20år allt för att få vardagen att gå ihop

Ja krediterna syns som övertrasserade på UC så jag måste åtminstone vänta tills dess att jag betalt denna månaden och att det uppdateras nästa månad. Jag kommer förmodligen göra så söka 350k på 15-20år allt för att få vardagen att gå ihop
Har du någon i din närhet som vet om spelandet? Ett tips är då att du involverar denna person när pengarna ska komma (om det inte lösenkrav dvs nya banken löser gamla lånen åt dig) för när det trillar in 350k på ens konto är det en mycket stor risksituation.

Jag hade 2mkr i blanco när jag kraschade för 8 månader sedan. Har sedan dess vänt mitt liv 180 grader! Kommit ut som spelberoende, går behandling och i stödgrupp, sänkt månadskostnaden för lånen från 30k+ till 13k inte rört spel eller varit sugen alls. Vill du surra tips och så är det bara pma ❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp