- Meddelanden
- 2 374
- Mottagna reaktioner
- 1 963
- Poäng
- 1 247
Det just det att man kan stjälpa genom att hjälpa. Är det att hjälpa genom att ”rädda” någon som pga missbruk hamnat på obestånd? Det är ju ofta bara genom att nå botten som man tar tag i saker. Ekonomisk hjälp eller råd hur man enkelt får tag i pengar är då kanske inte rätt. Jag har valt att inte längre hjälpa just pga de jag har hjälpt tidigare har haft ett missbruk. Små belopp för mat är ju så enkelt att få…så nästa gång blir det likadant.Så du tycker man ska göra påhopp på varje person som frågar om tips? Vi vet inte ens om personen är spelberoende. Det kanske handlar om annat? Är det bara spelberoende som har problem med pengar? Kan du eller vill du inte hjälpa till varför då förstöra för den? Vad vinner du med det? Till och med och vi säger att personen är spelberoende/alkoholist ska han då inte ha rätt att få hjälp till mat? Till och med spelberoende måste överleva så alla pengar går inte bara till spel. Får personen chansen med 200-300 kr och ändå spelar bort det då har den ändå fått chansen. Fattar inte mig på människor som ska skriva och leka smarta för att förstöra för någon som kanske verkligen behöver hjälp.
Återigen jag vet inte om hen har missbruk MEN jag väljer att inte hjälpa just pga det.