Påhopp är bättre då menar du ?Det spelar egentligen ingen roll om man frågar, kan ju hitta på vad som helst.....
Påhopp vet jag inte... Men det är bra att det skrivs ut, så kanske även blåögda människor vaknar.Påhopp är bättre då menar du ?
Så en halv flaska sprit är ingen idé för en alkoholist att dricka då?Personen frågade aldrig om att få låna pengar här, sen att det kom en och erbjöd sig direkt är inte hens fel. Vill den personen hjälpa till så varför inte?
Sen håller jag med vad som sades är man spelberoende så 200-300 är inga pengar att spela för det är för liten summa, dem handlar mer om att överleva för stunden då. Och som sagt ingen som vet att detta hade ngt med spel att göra överhuvudtaget
Så du tycker man ska göra påhopp på varje person som frågar om tips? Vi vet inte ens om personen är spelberoende. Det kanske handlar om annat? Är det bara spelberoende som har problem med pengar? Kan du eller vill du inte hjälpa till varför då förstöra för den? Vad vinner du med det? Till och med och vi säger att personen är spelberoende/alkoholist ska han då inte ha rätt att få hjälp till mat? Till och med spelberoende måste överleva så alla pengar går inte bara till spel. Får personen chansen med 200-300 kr och ändå spelar bort det då har den ändå fått chansen. Fattar inte mig på människor som ska skriva och leka smarta för att förstöra för någon som kanske verkligen behöver hjälp.Så en halv flaska sprit är ingen idé för en alkoholist att dricka då?
Komiskt att du bemöter mitt påstådda påhopp med ett påhopp. Skulle vilja säga att jag är väldigt behjälplig, men då vill jag att personen jag hjälper är ärlig! Vem har påstått att trådskaparen inte har rätt att få hjälp? Jag gav flera tips på var han/hon kan vända sig.Så du tycker man ska göra påhopp på varje person som frågar om tips? Vi vet inte ens om personen är spelberoende. Det kanske handlar om annat? Är det bara spelberoende som har problem med pengar? Kan du eller vill du inte hjälpa till varför då förstöra för den? Vad vinner du med det? Till och med och vi säger att personen är spelberoende/alkoholist ska han då inte ha rätt att få hjälp till mat? Till och med spelberoende måste överleva så alla pengar går inte bara till spel. Får personen chansen med 200-300 kr och ändå spelar bort det då har den ändå fått chansen. Fattar inte mig på människor som ska skriva och leka smarta för att förstöra för någon som kanske verkligen behöver hjälp.