Tips bolån med blanco

Nej är singel och har inga barn.
Jag är inte så bra på det här, jag menar att handläggaren sa att jag kunde få max 5 gånger min årsinkomst alltså blir det 1,6 miljoner (5 x 324 k) och jag har redan 250 k som jag kan casha så jag kan väl köpa en bostad som kostar 1,7 eller hur?
Det som oroar mig mest är att jag inte kan få den summan pga min inkomst och att jag har blanco så det finns inga garantier. Vill inte dra iväg en ansöka och få ytterligare en ff.
Är det bättre att prata med fler banker?

Nej är singel och har inga barn.
Jag är inte så bra på det här, jag menar att handläggaren sa att jag kunde få max 5 gånger min årsinkomst alltså blir det 1,6 miljoner (5 x 324 k) och jag har redan 250 k som jag kan casha så jag kan väl köpa en bostad som kostar 1,7 eller hur?
Det som oroar mig mest är att jag inte kan få den summan pga min inkomst och att jag har blanco så det finns inga garantier. Vill inte dra iväg en ansöka och få ytterligare en ff.
Är det bättre att prata med fler banker?
Om du kan låna Max 1,6 i bolån och har 250000 blir det ju 1,85. Eller menar du att du kan ha total 1,6 i skuld bolån + blanco? Du borde först gå in och göra din kalkyl på SBAB, Nordea, Handelsbanken och Länsförsäkringar (de banker jag på rak arm vet har kalkyler på hemsidan) och se utfallet. Ta med att du har blanco (men ej lösas). Efter det kan du våga skicka en skarp ansökan.

Om du kan låna Max 1,6 i bolån och har 250000 blir det ju 1,85. Eller menar du att du kan ha total 1,6 i skuld bolån + blanco? Du borde först gå in och göra din kalkyl på SBAB, Nordea, Handelsbanken och Länsförsäkringar (de banker jag på rak arm vet har kalkyler på hemsidan) och se utfallet. Ta med att du har blanco (men ej lösas). Efter det kan du våga skicka en skarp ansökan.

Ska jag göra ansökan direkt hos banken eller via lendo?

compricer verkar behandla bolån, likt lendo. Sikta på det :) www.compricer.se

Vidare vill jag fråga, är det någon som vet om det finns någon bank som tar emot bolåneansökningar när man har skulder över 500 000? SBAB har taket på 500, Länsförsäkringar på 300. Mina synliga är 587, men jag har lite till.. :-(

När jag köpte hus så fick jag lånelöfte på 1600000kr, men kontantinsatsen räknar banken med att man har, så i själva verket var ju lånet som jag blev beviljad maximalt 1360000kr (85% av 1,6m).
Så lånelöfte betyder inte alltid att du kan låna 100% av summan.

Haha kassakon du är så söt och lika förvirrad som jag :) tror vi som är ”logiska” gick bet redan på första inlägget där bostaden skulle kosta 2milj.

TS, så länge du har dessa 15% liggandes för handpenningen ska det inte vara några problem.

ursäkta om jag idiotförklarar dig nu (inte min mening men vet inte hur mycket du kan), men du kan alltså inte baka in befintliga skulder i bolånet idag.

det kan vara möjligt när nya bostaden har stigit i värde, alternativt att bolånet är neramorterat under 85%

säger inte detta för att vara taskig, snarare att du inte tror att ett bolån löser allt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp