Tips bolån med blanco

Hej! Är ny här och hoppas kunna få hjälp då jag är okunnig när det gäller bolån.

Jag behöver köpa en bostad. Kostar 2 miljoner och jag har privat lån på ca 290000 hos SEB med ca 4,5 % ränta. Har för tillfället ca 200000 att lägga in som insats.

Inkomst ca 350000
0,7 betyg på kreddy
2 ff
Inga anmärkningar
Betallkoll ca 20000 som jag tänker betala av och säga upp imorgon.

Hur går jag till väga för att få lån? Söka hos SEB då jag har lån hos de som de kan "baka in" eller gå till andra banker?
Har jag ens möjlighet att få lån med mina förutsättningar?

Uppskattar alla tips och råd.
Tack på förhand.

Hej! Är ny här och hoppas kunna få hjälp då jag är okunnig när det gäller bolån.

Jag behöver köpa en bostad. Kostar 2 miljoner och jag har privat lån på ca 290000 hos SEB med ca 4,5 % ränta. Har för tillfället ca 200000 att lägga in som insats.

Inkomst ca 350000
0,7 betyg på kreddy
2 ff
Inga anmärkningar
Betallkoll ca 20000 som jag tänker betala av och säga upp imorgon.

Hur går jag till väga för att få lån? Söka hos SEB då jag har lån hos de som de kan "baka in" eller gå till andra banker?
Har jag ens möjlighet att få lån med mina förutsättningar?

Uppskattar alla tips och råd.
Tack på förhand.
Kontantinsatsen brukar vara 15% av köpesumman. Då är huset belånat till Max och du kan behöva värdera upp det för att baka in ytterligare lån.

Är det kört med andra ord? :/
Vad är det bästa att göra utifrån mina förutsättningar?
Betala av blanco och söka med bra uc? Då står jag utan kontantinsats.

Är det kört med andra ord? :/
Vad är det bästa att göra utifrån mina förutsättningar?
Betala av blanco och söka med bra uc? Då står jag utan kontantinsats.
Kolla med SBABs lånekalkyl hur det ser ut om du vill köpa bostad (är det hus eller lägenhet?) med det priset, din kontantinsats, ditt blanco och din inkomst.

Är Nordax ett "bra" alternativ? Kan de erbjuda att baka in blanco i bolånet?
Det är en lägenhet.
Vad skulle det kosta mig i månaden hos Nordax om lägenheten kostar 2 miljoner?
Det blir dyrt om jag ska betala 3500 för Blanco plus ca 8000 ränta och amortering plus 3200 i avgift.

Jag tog kontakt med SEB och handläggaren ville att jag skulle skicka in en ansökan och sedan göra en kreditupplysning för att se hur det såg ut. Han sa att det kan vara okej med blanco och de räknar 5 gånger årsinkomst så jag hamnar på 1,6 miljoner plus 250 k i insats så kan jag köpa för ca 1,8 miljoner.
Min fråga är om det är bättre att söka via en aktör och se vad andra kan erbjuda? Vill inte ha massa ff på uc.
Tacksam om ni kunde ge mig några tips.

Fast hur mycket få du ha i blanco då?

Är Nordax ett "bra" alternativ? Kan de erbjuda att baka in blanco i bolånet?
Det är en lägenhet.
Vad skulle det kosta mig i månaden hos Nordax om lägenheten kostar 2 miljoner?
Det blir dyrt om jag ska betala 3500 för Blanco plus ca 8000 ränta och amortering plus 3200 i avgift.
Du kan ju inte baka in blanco i bolånet eftersom du bara får låna 85% av bostadens värde, dvs 1700000, som bolån. Resten måste då bli blanco, dvs 300000 plus eventuellt det blanco du redan har om du ska slå ihop dem.

Du kan ju inte baka in blanco i bolånet eftersom du bara får låna 85% av bostadens värde, dvs 1700000, som bolån. Resten måste då bli blanco, dvs 300000 plus eventuellt det blanco du redan har om du ska slå ihop dem.

Jag har privatlån hos SEB på ca 280 k och har kontantinsats 250 k som jag betala alltså 15 %. Jag kan få lån på ca 1,6 miljoner. Det blir 1,6 i bolån och 15% alltså 250 k så jag kan köpa en bostad för 1,7 mer eller mindre enligt handläggaren men det va visa telefon och måste göra en ansöka först och kreditupplysning.
Jag är rädd att få avslag eller att lånet blir mycket mindre då jag är ensamstående och har 324 k i årsinkomst. Vill inte ha fler ff på UC utan nån "garanti".

Jag har privatlån hos SEB på ca 280 k och har kontantinsats 250 k som jag betala alltså 15 %. Jag kan få lån på ca 1,6 miljoner. Det blir 1,6 i bolån och 15% alltså 250 k så jag kan köpa en bostad för 1,7 mer eller mindre enligt handläggaren men det va visa telefon och måste göra en ansöka först och kreditupplysning.
Jag är rädd att få avslag eller att lånet blir mycket mindre då jag är ensamstående och har 324 k i årsinkomst. Vill inte ha fler ff på UC utan nån "garanti".
Betyder ensamstående att du har barn också? 85% av 1,7 miljoner är 1445000 som du då kan få bolån på. Siffrorna går inte riktigt ihop?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp