Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tingsrätten och Lexbase

Jag tycker det är bra att lexbase finns. De gånger vi ska nyanställa har det gått snabbare att kolla via lexbase än via tingsrätten om personen är dömd för något. Så man kan sålla bort en del rätt fort.

Åh ja offren finns med i en dom. Men är det barn eller känsligt så sekretess märks det och namn samt person nr står inte med. Så det beror helt på vad för brott som begåtts.
Tex pedofili så står aldrig barnens namn med.
Be den arbetssökande skicka med ett eget registerutdrag i ett oöppnat kuvert, så slipper vi sådana avarter som Lexbase.

Jag tycker det är bra att lexbase finns. De gånger vi ska nyanställa har det gått snabbare att kolla via lexbase än via tingsrätten om personen är dömd för något. Så man kan sålla bort en del rätt fort.

Åh ja offren finns med i en dom. Men är det barn eller känsligt så sekretess märks det och namn samt person nr står inte med. Så det beror helt på vad för brott som begåtts.
Tex pedofili så står aldrig barnens namn med.
Så kontentan? Man får inga andra chanser?

Be den arbetssökande skicka med ett eget registerutdrag i ett oöppnat kuvert, så slipper vi sådana avarter som Lexbase.
Jag tycker det är bra att jag får notiser när personer som förekommer i domar flyttar in i mitt område. Det är i en förkrossande majoritet av fallen jag redan har förutspått det efter en okulär besiktning av vederbörande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp