Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tingsrätten och Lexbase

Lexbasee gör det endast för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Hur många tror ni inte det är som köper tjänst av lexbase fav ren nyfikenhet
för att senare säga : Va? Var det här allt?

Hur kul är det att betala 30-40:- för att se att någon
har bestridit en skuld? Snacka om waste of money.

Alla handlingar som finns hos alla offentliga myndigheter är offentliga handlingar om de inte omfattas av sekretess av någon särskild anledning.
Det Lexbase gör är att de gör informationen mer lättillgänglig.
Vilket utnyttjas fel.

Det handlar om en skuld som man inte är överens om. Hur fan i helvete hamnar man på en sida som koncentrerar sig på att peka ut brottslingar?

Görs inget för att stoppa Lexbase kommer jag aldrig mer stå bakom staten. Då har den misslyckats totalt!

Staten skiter fullständigt i oss.
Vi skuldsatta behandlas i vissa avseenden värre än brottslingar.
Jag samlar nu krafter för att anmäla varenda en av dessa kräk till företag.
Vänta bara. Karma is a Bitch.

De påskyndar endast en skärpning i lagen genom detta. Girigheten har en tendens att få folk att glömma bort när nog är nog...

Är ni säkra på att ni som förekommer hos lexbase gör det utan att dom fallit? Jag menar så att ingen nu ser att hen förekommer där och så finns det en dom som man missat. Dvs har ni köpt ut den info lexbase registrerat på er och tagit del av innehållet?

Det kvittar väl om det finns en dom eller inte. Jag har en dom där. Dom meddelade mig att en sådan var nödvändig för att få upprätta en avbetalningsplan. Det handlar om en skuld som man tänkt betala. Jag har inte rånat någon. Jag har inte lurat någon.

Har vi inga datakunniga som kan krascha sidan? :-D

Är ni säkra på att ni som förekommer hos lexbase gör det utan att dom fallit? Jag menar så att ingen nu ser att hen förekommer där och så finns det en dom som man missat. Dvs har ni köpt ut den info lexbase registrerat på er och tagit del av innehållet?

Svar: jag har köpt ut information om mig på Lexbase, har ingen dom utan avskrivning av ärende. Så ja, den finns där.

Det är ju myndigheternas fel det här. Man fortsätter ha dessa uppgifter registrerade även efter att skulderna reglerats. Det ska ju vara ett avslutat kapitel. Det här tjänar ingen på.

Tror och tror och om det är en majoritet är väl oväsentligt, det är bara att söka på "tingsrätten" på det här forumet så kommer man finna massvis med exempel på att man använder den vägen för att undvika betalningsanmärkning. Jag lägger ingen värdering i det, har själv tyckt det varit nesligt att jag inte kände till den möjligheten när jag fick en anmärkning 2011, bara att det numera kanske inte är "värt" att hamna i Lexbase istället för att få en anmärkning. Särskilt inte om den ligger kvar där i 20 år.

T.o.m. datainspektionen förklarar hur man kan undvika en betalningsanmärkning genom att först bestrida och sedan erkänna skuld: http://www2.datainspektionen.se/popup/popup-betalningsanmarkningar.htm!

Problemet här är att insikten om att man hamnar hos Lexbase, oavsett hur orimlig räntan/skulden är, så kommer fler dra sig för att våga ifrågasätta och det är ett mycket olyckligt resultat.

Det är mycket olyckligt och man kan inte annat än uppmuntra folk att fullständigt ringa ner KFM, aktuell Tingsrätt och Datainspektionen och
påtala problemet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp