Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillgångsutredning

2026. Löneutmätning fortsätter, nu i mitt egna bolag.
Lite högre belopp, fortfarande inte i närheten av att bli skuldfri.
Gjorde en ansökan om skuldsanering i april 2025 som jag väntar besked på, men med min tur så blir det väl avslag denna gången med....

Tillgångsutredningen är gjord, fanns inga tillgångar (inte otippat direkt...).

EDIT: Samtal kring sanering är gjort. Fick ingen bra känsla, hade haft lite mer lön än beräknat under 2025 och inte betalat in något extra på min löneutmätning så fick känslan av att det blir avslag denna gången med pga detta.
Pratar om ca 20k på helåret då jag valde att betala ikapp och fortsätta betala CSN.

Senast ändrad:
Inget direkt avslag på ansökan denna gången.
Men då jag driver eget bolag så skickades ärendet vidare till annan avdelning.
Mer väntetid, men det känns positivt att det inte blivit avslag direkt. Tänker att det hade nog inte gått vidare då?

Mer väntetid, men det känns positivt att det inte blivit avslag direkt. Tänker att det hade nog inte gått vidare då?

Jo bedömer man att lagvalet blir f skusan så lämnas det oavsett förutsättningar.

Jo bedömer man att lagvalet blir f skusan så lämnas det oavsett förutsättningar.
Det har aldrig varit tal om f skusan.
Jag har ansökt om vanlig. Men arbetsordningen var enligt första handläggaren att hon gjorde bedömning och beslutade om inledande. För att det sen skulle gå vidare.
Nu blev det inte inledande, men gick vidare. Oklart vad detta betyder...

Det har aldrig varit tal om f skusan.
Jag har ansökt om vanlig. Men arbetsordningen var enligt första handläggaren att hon gjorde bedömning och beslutade om inledande. För att det sen skulle gå vidare.
Nu blev det inte inledande, men gick vidare. Oklart vad detta betyder...
Lät som något nytt isåfall

Update:

Bad handläggare om förtydligande då processen inte stämde överens med vad hon presenterat.
Tydligen är detta rutinen, framförallt när man som jag blivit egenföretagare efter att ansökan är gjord.
Så man har gjort en initial bedömning för insolvens osv, och sen går det vidare till företagsavdelningen.

Så nu är det bara att vänta på att dem ska ta tag i ärendet. Ingen aning om vad den väntetiden är.

Väntar ännu på beslut?

Yes!
Men haft samtal med nya avdelningen nu.
Dem ville ha in lite siffror från mitt bolag osv.
Förhoppningsvis kommer inledande (eller avslag) denna veckan om allt ser bra ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp