Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tillgångsutredning

Hur vet du när den inleddes?
Jag inväntar med skräck någon form av besked.
Det får man ingen info om i förväg men i mitt fall så startade den 2023-02-14 så nästan 2 år sedan!! Senaste kollen gjordes igår och idag fick jag brev på Kivra att den är avslutad.
”Utredningsrapporten visar att det inte finns tillgångar som räcker för att betala hela skulden.”

”Från att vi registrerar din ansökan tills du får en utredningsrapport​

9–12 Månader

Verkställighet | Senast uppdaterad: 28 januari 2025”

9-12 månader står det att det ska vara i vanliga fall från att ansökan registreras tills man får utredningsrapport. 23 månader var extremt

”Från att vi registrerar din ansökan tills du får en utredningsrapport​

9–12 Månader

Verkställighet | Senast uppdaterad: 28 januari 2025”

9-12 månader står det att det ska vara i vanliga fall från att ansökan registreras tills man får utredningsrapport. 23 månader var extremt
Med facit i hand så hade den gärna fått vara fortsatt öppen. Nu har jag fått en anmärkning om misslyckad utmätning och pantbrevsutredning. Funderar starkt på att kasta in handduken och ansöka om skuldsanering. Har ca 1,5mkr i skulder och haft löneutmätning i 2 år men räntorna äter upp inbetalningarna från KFM och skulden minskar inte.

Med facit i hand så hade den gärna fått vara fortsatt öppen. Nu har jag fått en anmärkning om misslyckad utmätning och pantbrevsutredning. Funderar starkt på att kasta in handduken och ansöka om skuldsanering. Har ca 1,5mkr i skulder och haft löneutmätning i 2 år men räntorna äter upp inbetalningarna från KFM och skulden minskar inte.

Står pantbrevsutredning med som anmärkning?

Misslyckad utmätning, innebär det att dem ville utmäta något men inte fick möjlighet?

och pantbrevsutredning? Vad påverkar det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp