Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tillgångsutredning

Vi säger att Kronoinspektören beslutar att komma och hämta bilen anonymt och jag har ett aktivt skuldsaldo på 40.000:- och när han kommer så säger jag : Ta inte bilen, jag löser skulden inom 2-3 dagar. Vad händer då?

Vi säger att Kronoinspektören beslutar att komma och hämta bilen anonymt och jag har ett aktivt skuldsaldo på 40.000:- och när han kommer så säger jag : Ta inte bilen, jag löser skulden inom 2-3 dagar. Vad händer då?
1. Utmäta bilen och lämna kvar den på plats. Skulle bilen sedan undanskiftas gör du dig skyldig till ett brott varpå fängelse kan följa.
2. Utmäta bilen och bärga den till uppställning, du kan hämta den när du löst skulden samt de kostnader som uppstått.

1. Utmäta bilen och lämna kvar den på plats. Skulle bilen sedan undanskiftas gör du dig skyldig till ett brott varpå fängelse kan följa.
2. Utmäta bilen och bärga den till uppställning, du kan hämta den när du löst skulden samt de kostnader som uppstått.
Föredrar ju 1. Om nått sånt skulle ske.

En liten nyfiken fråga. Jag har nu haft löneutmätning i ca tre år, som jag förstått det så ska det göras en tillgångsutredning var 12-24:e månad? Den enda gången det gjorts på mig var i början när löneutmätningen startade. Vad kan det bero på att det inte gjorts fler gånger?
Nyfiken...hur gick din första tillgångsutredning till? Tog dom saker på plats? Ex bil? Hörde dom av sig före? Så orolig då min blrjar närma sig..har inget av värde..bil o hus står på mannen o jag har ej ena körkort. Men litar ej på myndigheter

Nyfiken...hur gick din första tillgångsutredning till? Tog dom saker på plats? Ex bil? Hörde dom av sig före? Så orolig då min blrjar närma sig..har inget av värde..bil o hus står på mannen o jag har ej ena körkort. Men litar ej på myndigheter
Hur det var för den personen vet jag inte.
Det behövs inte att det hörs av något i förväg. Det varierar hur man väljer att jobba.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp