Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tillbaka i skuldträsket

Du är stark och du kommer att ta dig igenom detta mörker. Och när ens barn behöver en så får man extrakrafter. Det vet jag så väl, men det har ett pris det med, för när man aldrig kan "unna" sig att krascha så kommer kraschen när den direkta faran är över :'( Så det är bra att du är medveten om det och inte vill gå i mina fotspår!
Behöver du en extra vän att kunna prata av sig med så finns jag (och jag menar det)! Jag bor i Stockholm. så den dagen du känner att du vill ringa eller rent utav ses om du också bor i huvudstaden så TVEKA INTE en sekund att skicka ett PM! Please <3

Jag har haft CSN som inkomst, men har ansökt om sjukpenning. Jag har även ett helt Omvårdnadsbidrag.. känner också att jag kanske hade behövt flytta, till ett mindre och billigare boende. Men vem orkar ta tag i sånt nu?

TACK @Terry_ för påminnelsen. Jag har han medförsäkrad i mitt fack så jag ska kolla upp det. Dock svårt att sätta sig o ringa runt osv när man är själv med barnen stor del av tiden.

Men jag fixar det på något vis, mina barn behöver mig mer än någonsin och de är också därför jag valt att släppa allt, det ordnar sig även om det inte känns så just nu.
<3<3<3<3<3<3<3

Jag vet och det är ens okänsligt att skriva om det men samtidigt så kommer det underlätta för dig på sikt så att du sen inte står och undrar varför du inte gjorde det direkt.

Sen om man ska se det ifrån det känslomässiga planet, jag vet inte hur du fungerar men det KAN hända också att allt detta kanske också "lindar" i läkeprocessen om man har sina tankar på att kontakta facket som du säger, kolla upp pensionen, försäkringar och dylikt. Man liksom "avleder" hjärnan till att tänka på annat.

Jag menar inte att man ska fly problemet för det kommer ikapp än men jag menar bara att det ibland kanske kan vara bra att inte bara vara själv med mörka tankar utan att man också kan göra någonting produktivt utav det samtidigt.

Skatteverket hanterar registreringen av bouppteckningar. Där kan det framgå om det finns tillgångar såsom pensionsrätter och försäkringar medan i SPAR (Statens personadressregister) kan man också se vilka banker och försäkringsbolag din man hade koppling till. Pensionsmyndigheten: 0771-776 776 bör du också försöka kontakta. Logga in på hans "Min Pension" där bör du också få överblick.

Angående försäkring, Kontakta Svensk Försäkring: De har information om hur man söker efter liv- och efterlevandeförsäkringar.

Allt som rör just försäkringar kan du få hjälp utav mig.

Senast ändrad:
Kort uppdatering!
Jag vill bara flika in och säga att hela mitt liv har rasat, de kanske inte märks på de inlägg jag skrivit tidigare. Men som många av er vet har jag kämpat hårt tillsammans med min man och våra två barn som båda två har autismdiagnos.

Vardagen är riktigt tuff och den 10/7 valde min man att lämna jordelivet. :'( <
Utan någon som helst förklaring, tecken eller något så står jag nu här själv med 2 barn och ett raserat liv.

Jag har nyligen SÖKT SANERING. När jag såg att myra åkt på en stroke så kände jag också att nu MÅSTE min hälsa komma först för min barns skull. Ekonomin kommer sen, jag kommer att släppa allt denna månad jag kommer aldrig orka jobba i den mån vi gjort tillsammans nu när jag står ensam.

Jag fårse hur ofta jag är aktiv och i vilken utsträckning.

Ta vara på livet mina vänner, de är så mkt mer värt än pengar <3
All värme och styrka till dig, vi alla finns här om du behöver oss ❤️

Jag blev så otroligt ledsen när jag läste din senaste post. Jag har inte kunnat tänka på något annat på hela veckan. Jag har följt er kamp här på forumet under många år och verkligen hejat på er. Inte skrivit här på forumet på länge men alltid följt med. Jublat när ni haft vind i ryggen. Blivit ledsen när ni har haft det tufft. Och nu det här! Livet är verkligen så himla orättvist. Jag förstår att allt känns bottenlöst just nu. Se till att ta all hjälp du kan få. Samtalstöd, psykolog eller religösa samfund om du är troende.

Jag vet att du är en otroligt stark person och även om allt känns hopplöst nu så kommer du att klara det! Du verkar vara en otroligt fin människa. OCH dina barn har tur som har dig i deras liv.

Jag har egentligen inga råd att ge och vet inte om dessa ord är någon tröst. Men vi är många som tänker på dig i denna mörka stund!

Jag blev så otroligt ledsen när jag läste din senaste post. Jag har inte kunnat tänka på något annat på hela veckan. Jag har följt er kamp här på forumet under många år och verkligen hejat på er. Inte skrivit här på forumet på länge men alltid följt med. Jublat när ni haft vind i ryggen. Blivit ledsen när ni har haft det tufft. Och nu det här! Livet är verkligen så himla orättvist. Jag förstår att allt känns bottenlöst just nu. Se till att ta all hjälp du kan få. Samtalstöd, psykolog eller religösa samfund om du är troende.

Jag vet att du är en otroligt stark person och även om allt känns hopplöst nu så kommer du att klara det! Du verkar vara en otroligt fin människa. OCH dina barn har tur som har dig i deras liv.

Jag har egentligen inga råd att ge och vet inte om dessa ord är någon tröst. Men vi är många som tänker på dig i denna mörka stund!
Grinar återigen, tusen miljoner tack för ditt meddelande. <3

Inser ju att jag har otroligt stöd av alla här inne och jag kan känna skam att jag säger ”de löser sig”. Men det gör det, förr eller senare.
Vissa dagar vill jag knappt kliva upp, för jag är slutkörd men jag gör det. Andra dagar får jag en liten kick och ringer de här jobbiga samtalet osv.

Det jag grubblar över är att jag i allt detta valt att inte betala mina skulder denna månad, de känns också tufft. Men jag behöver tänka på min hälsa för mina barn, dom är det viktigaste jag har.
Jag har nyligen ansökt om LSS också för att få hjälp och stöttning och avlastning. Hoppas det går igenom.

Grinar återigen, tusen miljoner tack för ditt meddelande. <3

Inser ju att jag har otroligt stöd av alla här inne och jag kan känna skam att jag säger ”de löser sig”. Men det gör det, förr eller senare.
Vissa dagar vill jag knappt kliva upp, för jag är slutkörd men jag gör det. Andra dagar får jag en liten kick och ringer de här jobbiga samtalet osv.

Det jag grubblar över är att jag i allt detta valt att inte betala mina skulder denna månad, de känns också tufft. Men jag behöver tänka på min hälsa för mina barn, dom är det viktigaste jag har.
Jag har nyligen ansökt om LSS också för att få hjälp och stöttning och avlastning. Hoppas det går igenom.
Pengar är trots allt "bara" pengar så länge man har mat på bordet, tak över huvudet och en någorlunda dräglig vardag. Att det känns jobbigt när man släpper skulder hör såklart till, i synnerhet när man som du kämpat länge för det motsatta och lagt mycket energi på just det. Våra hjärnor är inte så förtjusta i när vi plötsligt gör annorlunda. Försök stå ut med den känslan, för den går över, och du vet att ditt varför är det rätta.
Tänker så mycket på dig och barnen, och visst är det så att det kommer ordna sig, men det kan man inte alltid känna när man står mitt i krisen.
Kram till dig. <3

Pengar är trots allt "bara" pengar så länge man har mat på bordet, tak över huvudet och en någorlunda dräglig vardag. Att det känns jobbigt när man släpper skulder hör såklart till, i synnerhet när man som du kämpat länge för det motsatta och lagt mycket energi på just det. Våra hjärnor är inte så förtjusta i när vi plötsligt gör annorlunda. Försök stå ut med den känslan, för den går över, och du vet att ditt varför är det rätta.
Tänker så mycket på dig och barnen, och visst är det så att det kommer ordna sig, men det kan man inte alltid känna när man står mitt i krisen.
Kram till dig. <3
Precis! Det är så mycket annat just nu som måste få min fokus också än den ”övriga” ekonomin. Jag får inse fakta att jag inte klarar den själv just nu.
Sen får de bli som de blir framöver.
Jag tar en dag i taget <3

precis så, även om jag vet att de ordnar sig så känns det inte så varje dag. Känner sån enorm sorg och oro för mina barn också. :(

Som en som hamnade i mitt träsk på grund av att min hjärna lätt blir för överhettad av dumheter, så reagerade jag lite på det här. Har du någon att prata med? Jag menar, riktigt prata med? Det är extremt viktigt att du inte stänger in sorgen i ett litet rum i tron att du kan hantera den senare. Det är en process du måste gå igenom, och det bästa är att prata med någon.

Du skrev tidigare att din man ”valde att lämna jordelivet”. Betyder det vad jag tror att det betyder? I så fall är det ännu viktigare att du pratar med någon.

Jag är inte den som i vanliga fall föreslår detta, men om du inte riktigt litar på psykvården så kan man faktiskt gå till kyrkan som har utbildade personer, och i de allra flesta fall så kommer de inte att försöka pracka Jesus på dig. Inte till att börja med, i alla fall. I de flesta fall kommer de bara att lyssna, och låta dig haspla ur dig allt du behöver säga till någon. Och ofta behöver du inte beställa tid månader eller veckor i förväg.

Som en som hamnade i mitt träsk på grund av att min hjärna lätt blir för överhettad av dumheter, så reagerade jag lite på det här. Har du någon att prata med? Jag menar, riktigt prata med? Det är extremt viktigt att du inte stänger in sorgen i ett litet rum i tron att du kan hantera den senare. Det är en process du måste gå igenom, och det bästa är att prata med någon.

Du skrev tidigare att din man ”valde att lämna jordelivet”. Betyder det vad jag tror att det betyder? I så fall är det ännu viktigare att du pratar med någon.

Jag är inte den som i vanliga fall föreslår detta, men om du inte riktigt litar på psykvården så kan man faktiskt gå till kyrkan som har utbildade personer, och i de allra flesta fall så kommer de inte att försöka pracka Jesus på dig. Inte till att börja med, i alla fall. I de flesta fall kommer de bara att lyssna, och låta dig haspla ur dig allt du behöver säga till någon. Och ofta behöver du inte beställa tid månader eller veckor i förväg.
Jag har samtalsstöd hos en psykolog via vårdcentralen samt kurator på habiliteringen som föräldrarstöd för barnen. Var där i veckan hos kuratorn så de var hon som hjälpte mig att söka LSS <3

Jag har samtalsstöd hos en psykolog via vårdcentralen samt kurator på habiliteringen som föräldrarstöd för barnen. Var där i veckan hos kuratorn så de var hon som hjälpte mig att söka LSS <3
Bra! Riktigt bra!

Och - jag har hållit mit utloggad härifrån ett tag. Men när jag läste din uppdatering om vad som skett så kände jag att jag ville bara visa att det finns en till "här ute" som tänker på dig.

Du har fått bra råd av andra här. Och jag hoppas så innerligt att du får bra hjälp av de som möter dig i verkliga livet.

Som någon annan skrev - ord blir överflödiga. Speciellt när någon har dött på det sätt som din make gjort.

Jag önskar dig allt väl som bara går i situationer som denna! <3
Och jag är så ledsen för din skull och dina barns skull att ni ska behöva gå igenom detta helvete.

Ta hand om dig! Be om hjälp i allt du kan tänka dig behöva hjälp i. Försök inte vara stark och hålla ihop "bara för att" - utan be om hjälp. För dig, för dina barn, för er. Det är modigt och starkt att be hjälp. Så du inte någonstans råkar tro att man måste vara stark och duktig i sådana här situationer <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp