Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillbaka i skuldträsket

Ja hon har haft melatonin sen augusti - 24. Så 1/2 år ungefär. De funkar på kvällen som sagt, men inte när hon vaknar på natten.
Vi är snart inskrivna på HAB så jag hoppas dom kan hjälpa oss vidare.

Förstår skräcken med medicinering också, men vad ska man göra. Man måste ju få ett drägligt liv och överleva vardagen. <3
Precis samma läge för oss med vår minsting. Melatonin funkar någorlunda för att somna, men hjälper föga mot nattaktiviteten. Vårt barn är hyperaktiv på dagarna som nätterna. Instämmer verkligen i att man som familj behöver få ett drägligt liv trots utmaningar som bjuds på.

Ja hon har haft melatonin sen augusti - 24. Så 1/2 år ungefär. De funkar på kvällen som sagt, men inte när hon vaknar på natten.
Vi är snart inskrivna på HAB så jag hoppas dom kan hjälpa oss vidare.

Förstår skräcken med medicinering också, men vad ska man göra. Man måste ju få ett drägligt liv och överleva vardagen. <3
Vi hade cirkadin för uppvaknen om nätterna. De portionerar liksom ut under hela natten
Tyngdtäcke?

Så jobbigt när inte sömnen funkar. ♡
Hoppas ni får bra hjälp

Vi hade cirkadin för uppvaknen om nätterna. De portionerar liksom ut under hela natten
Tyngdtäcke?

Så jobbigt när inte sömnen funkar. ♡
Hoppas ni får bra hjälp
Tack! Ska kolla upp det med läkaren på hab.
Har inte vågat testa tyngdtäcke om hon är för liten, bara 3 år, men de kanske finns. Ska komma över de med hab också. <3

Ställer en liten fråga i min egen tråd, kanske någon av er som har koll :) @Terry_ kanske vet.

Jag fick ett brev från folksam nyss om min kapitalförsäkring. Det står att det är ett årsbesked Privatpension.
Försäkringen är en kapitalförsäkring med traditionell förvaltning och återbetalningsskydd. När jag läser utbetalningsinformationen står det att jag anmäler själv när jag önskar få min utbetalning, annars görs det från 2057.
Längre ner i brevet står det även något om återköp och att man kan begära det typ.
Vad innebär detta för mig som snart är 35? Kan jag på något sätt begära ut dessa pengar tidigare än 2057? Det hade vart guld värt isåfall för att kunna släcka ytterligare skulder.

Jag har försökt ringa folksam som inte kan ta emot samtalet då det är för många i kö. Någon av er som har bra koll? :)

Ställer en liten fråga i min egen tråd, kanske någon av er som har koll :) @Terry_ kanske vet.

Jag fick ett brev från folksam nyss om min kapitalförsäkring. Det står att det är ett årsbesked Privatpension.
Försäkringen är en kapitalförsäkring med traditionell förvaltning och återbetalningsskydd. När jag läser utbetalningsinformationen står det att jag anmäler själv när jag önskar få min utbetalning, annars görs det från 2057.
Längre ner i brevet står det även något om återköp och att man kan begära det typ.
Vad innebär detta för mig som snart är 35? Kan jag på något sätt begära ut dessa pengar tidigare än 2057? Det hade vart guld värt isåfall för att kunna släcka ytterligare skulder.

Jag har försökt ringa folksam som inte kan ta emot samtalet då det är för många i kö. Någon av er som har bra koll? :)
Förmodligen har du redan läst på https://www.folksam.se/sparande/aterkop
Om inte finns där mycket info.

Kom äntligen fram till Folksam, de var ju tydligen mina pengar att begära uttag på hur enkelt som helst :facejoy:
Helt perfekt! Begärde uttag direkt nu så kommer ja kunna kvitta fler skulder, underbart!

Kom äntligen fram till Folksam, de var ju tydligen mina pengar att begära uttag på hur enkelt som helst :facejoy:
Helt perfekt! Begärde uttag direkt nu så kommer ja kunna kvitta fler skulder, underbart!
Wow! Vilken känsla när man får höra det!

Som regel så skulle jag ju aldrig rekommendera någon att ta ut sin pension innan man går i pension. Men om detta kan hjälpa dig mycket idag så är det kanske värt det.
Jag pensionsparar personligen inget själv, men kommer sikta på att maximera avsättning till den allmänna pensionen och tjänstepensionen istället. Vilket ser ut att kunna bli en bra pension som läget är idag.

EDIT: Pensionsparar inget själv privat... Naturligtvis har jag ju både allmän och tjänstepension :facejoy:

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp