Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillbaka i skuldträsket

Jag gör det enkelt för mig numera. Jag brukar köpa 5 st engångsrätter - ICA, Dafgård, eller något annat - på fredagar och sedan äter jag det till lunch på vardagar på jobbet. Då är det ju bara att riva upp kartongen och köra in rätten i mikron. Rätterna brukar kosta 35-40 kronor, vilket ju är bättre än att äta dagens ute.

Sen brukar jag vara lite mera ambitiös på kvällar och helger.
Faktiskt en väldigt smart idé! Ibland är det ju även extrapris och då är de ännu billigare. Kommer absolut tänka på detta, tack! :D

Jag gör mer mat på kvällen än vad som går åt så det finns oftast olika maträtter i kylen som man kan ta som matlåda.
Sen har jag ett tips… t ex den här veckan hade Ica aptiten erbjudande på frysta thailådor (med ris eller nudlar) som jag tycker är jättegoda, så jag slår till när de kostar bara 25 kr/st och har nu köpt 10 st att ha i frysen när det behövs matlåda. Så för 4 st x 25 blev rabatten 42kr vilket är nästan ger två lådor ”gratis”. Jag jobbar ofta extra efter ordinarie jobbet och då kan jag behöva matlåda till kvällen.
Sen brukar ICA också ha nedsatt pris på färska matlådor om man går och handlar runt kl 11 på f m.
Det blir väl billigast att laga själv men tycker man att det är tråkigt så kan man med lite planering få tag på köpta matlådor till pangpris
Smart drag!! Jag kommer börja med att kika efter billiga matlådor. För då får jag iallafall in rutinen att äta lunch, haha. <3

Nu börjar det närma sig studier för mig. Jag har vart på uppropet och registrerat mig på kursen så på måndag gäller det. Såååå kul!!
Studierna bedrivs på distans och jag har gjort ett schema för mig så jag inte blir förslappad och hamnar efter. Men så kom jag och tänka på de här med lunch och ev matlåda..
Jag är en människa som till 99% inte äter frukost, generellt dålig på lunch också och äter många gånger första gången på dagen vid middag kl 16-17 på dagen. Blir ofta hungrig vid lunch, men känner att jag inte orkar laga nått och då händer det också att man köper nå utemat, för de går fort. Så funderade på att laga lite matlådor och lägga i frysen så att det alltid finns hemma. Tanken var att lägga en söndag till att laga endel mat, men då slog nästa tanke… Fyfan vad tråkigt och laga mat för en vecka framåt på en och samma dag.
Hur gör ni andra som lagar matlådor för flera dagar?
Vi äter inte matlådemat varje dag, tyvärr. Och de vore gött och ha ett lager och välja emellan så man slipper äta samma 2 dagar på rad.
Äter samma sak så många luncher i rad som storkoket ger lådor.

Nu närmar det sig utflytt av stugan. Vi har fram till sista september på oss nu att tömma enl överrenskommelse. Vi kommer alltså betala sista gången nu i augusti för september månad. Det innebär 1925kr extra i september som blir en snöboll. Denna månad är också sista månaden på en avbetalning på 1682kr, vilket också blir en snöboll.
Eftersom vi tömmer sommarstugan så har jag bokat ett loppisbås igen. Det är ju lixom ett extra hem som ska tömmas, vi har bestämt oss att inte skaffa något nytt närmsta tiden utan nu får fokus bli ekonomi och hälsa.
Det är därför jag väljer att sälja av det som inte behövs.
Vi kollar även efter ett billigare boende framöver, men känner att det inte är panik och bråttom. Men om något skulle dyka upp som skulle passa oss så kommer vi söka. Vi betalar idag närmare 12.000kr. Det hade också hjälpt till i snöbollen.
Jag har också ansökt om omvårdnadsbidrag för dottern, har fått intyg från BVC läkare som kunde hjälpa till med de i väntan på utredning så får vi se vad de blir med det.

Annars har det vart en enormt tuff sommar, att vara själv med 2 npf barn i 4 av 6 veckor har vart allt annat än vart lätt. När dessutom dottern ofta är vaken 1-4 timmar per natt också. (Hon har äntligen fått melatonin). Har inte kunnat gått ut för 5 öre, eftersom de rymmer. Så ja, livet är inte lätt på något sätt och vis. Men vad gör man.. vi krigar på.
Familjeterapi står också på schemat här efter sommaren.

Hoppas ni alla haft en fin sommar <3

Fast det här var en höjdare till nytt ord för mig och dessutom långt så man kanske antas få mera poäng då eller högre status "egenmodifierad"

Även så ballar tråden mera ut mot en dagbok med ett light-tema av lyxfällan.
Jag tror att andra på forumet behöver lite mera uppmärksamhet säger jag bara.

:rolleyes:

Även så ballar tråden mera ut mot en dagbok med ett light-tema av lyxfällan.
Jag tror att andra på forumet behöver lite mera uppmärksamhet säger jag bara.

:rolleyes:
Nu är det ju så att man får tycka precis som man vill men de är ingen som tvingar någon att läsa :)
Gillar man det inte så är det bara scrolla vidare :)

Nu är det ju så att man får tycka precis som man vill men de är ingen som tvingar någon att läsa :)
Gillar man det inte så är det bara scrolla vidare :)
Jag tror många tycker det är intressant att följa så skit i honom bara och kör på :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp