- Meddelanden
- 487
- Mottagna reaktioner
- 210
- Poäng
- 407
Idag är en dålig dag, en riktigt riktigt dålig dag. Jag känner mig nedstämd och ledsen. Jag vet innerst inne att vi kämpar så jävla hårt vi bara kan, vi kommer framåt och vi gör det bra. Men ÄNDÅ... ÄNDÅ så känns det som man inte kommer någon vart.. har bara lust att skita i allt idag, usch!
Jag tog en sväng förbi lidl på vägen hem, jag köpte påskmust (5kr/flaska 1,5 liter) samt olika chips, lite salta pinnar och några kinderägg till barnen.
Mannen jobbar ikväll så jag köpte massa "onödigt" för fredagsmys med barnen. Jag har också haft i åtanke att börja plugga vid sidan av jobbet för att kunna ta CSN. Men då saknar jag 300 poäng för att göra mig behörig för CSN då jag pluggade för ett par år sedan och blev inte klar med poängen som jag fått utbetalt för. Tanken kunde ha vart att tagit CSN till att pynta av alla högkostnadslån. Tror dock att min man skulle kunna plugga, och jag skulle iofs kunna hjälpa han så vi kan få CSN via honom istället. Samtidigt känns det onödigt att höja ett lån. Men med tanke på den enormt bättre räntan än övriga skulle dessa 15.000kr / mån göra enorm jäkla skillnad för oss.
Vad tycker ni? Åsikter kring att ta CSN för att betala av annat dåligt?
Klart att det är smart. Det har jag också gjort: tagit CSN för att betala massa skit lån. CSNs ränta är den bästa. Sen betalar man inte så mycket heller när man är klar med studier.
Jag förstår hur ni tänker. Månadskostnaderna och annat. Inte dumt alls. Men:
Akta er bara när det gäller årsinkomster. Dubbelkolla alla siffror annars finns det risk att ni får ett återkrav.
Jag själv jag minns att jag har slarvat och fick en bomb på ca mer än 19k återkrav. Jag fick för mycket än jag skulle. Tror jag räknade/ fyllde i 3 månadslöner men efter skatt. Riktigt slarv och stort fel.
Fråga: 300p gymnasienivå menar du? Isf ta vilken lätt kurs som helst, intensiv på distans så du samlar dom igen innan du ansöker vid nästa tillfälle.
Jag minns när CSN räddade mig från kfm och onödiga betalningsanmärkningar. Det varven mirakel
Senast ändrad: