- Meddelanden
- 3 253
- Mottagna reaktioner
- 3 257
- Poäng
- 1 957
Nu har jag ändrat amorteringen på de lånet och kommer nu betala 300kr mer på prio skulden. Jag har även idag sagt upp mitt rockerpaket. Eftersom de tog 29kr/mån i avgift, samt att cashbacken har blitt så himla dålig har jag istället valt lunar, som är gratis.
Dessa 29kr/mån kommer jag spara. (Många bäckar små).
Jag har även mitt loppisbås ute nu, har på 1 veckas försäljning fått ihop 2669kr. 3 veckor kvar och löning från Onsdag.
Detta hamnar 75 % på buffert (eftersom jag behövde norpa de till självrisken på bilen), resterande 25 % åker till prioskulden. När den är avbetald frigör vi 800 nya kronor till nästa skuld. 500kr till prioskuld, 300kr buffert.
Detta kommer bli ett sätt som vi kommer jobba på så vi kommer upp i en skaplig buffert för framtida VAB, ev sjukskrivning, trasig bil osv.
Vi kommer få tillgång till vår nya lägenhet redan 8:e februari, så känner mig lite frånvarande då jag packar och rensar som en galning samtidigt som man jobbar och försöker vara en bra förälder. Längtar bara tills vi får komma härifrån och får flytta in i vårt nya boende, de blir lite som en nystart för oss och de ser jag verkligen fram emot.
Men ibland hamnar man lite på paus, jag har börjat fundera igen på vad man kan göra för att bli av med alla skulder fortare osv, men i dagsläget tror jag inte jag kan göra så mycket mer än vad jag gör. Använder Bower appen flitigt (pantapå) och scannar alla mina förpackningar och återvinner. Dessa påsar tar jag med när jag åker till jobbet och återvinner då jag åker förbi en återvinningsstation på vägen dit. Ingen omväg (Y) Utemat max 2 ggr / månaden, samt matlista och veckohandling. Nu har vi slutat handla endel och försöker tömma frysen så mycket som möjligt inför flytten och sen när man är på plats, skriva en bra lista och handla upp ordentligt.
Nu ska jag sätta mig ner med familjen på lite söndagsmys då jag har jobbat hela helgen.
Hoppas ni alla mår bra!
Dessa 29kr/mån kommer jag spara. (Många bäckar små).
Jag har även mitt loppisbås ute nu, har på 1 veckas försäljning fått ihop 2669kr. 3 veckor kvar och löning från Onsdag.
Detta hamnar 75 % på buffert (eftersom jag behövde norpa de till självrisken på bilen), resterande 25 % åker till prioskulden. När den är avbetald frigör vi 800 nya kronor till nästa skuld. 500kr till prioskuld, 300kr buffert. Detta kommer bli ett sätt som vi kommer jobba på så vi kommer upp i en skaplig buffert för framtida VAB, ev sjukskrivning, trasig bil osv.
Vi kommer få tillgång till vår nya lägenhet redan 8:e februari, så känner mig lite frånvarande då jag packar och rensar som en galning samtidigt som man jobbar och försöker vara en bra förälder. Längtar bara tills vi får komma härifrån och får flytta in i vårt nya boende, de blir lite som en nystart för oss och de ser jag verkligen fram emot.
Men ibland hamnar man lite på paus, jag har börjat fundera igen på vad man kan göra för att bli av med alla skulder fortare osv, men i dagsläget tror jag inte jag kan göra så mycket mer än vad jag gör. Använder Bower appen flitigt (pantapå) och scannar alla mina förpackningar och återvinner. Dessa påsar tar jag med när jag åker till jobbet och återvinner då jag åker förbi en återvinningsstation på vägen dit. Ingen omväg (Y) Utemat max 2 ggr / månaden, samt matlista och veckohandling. Nu har vi slutat handla endel och försöker tömma frysen så mycket som möjligt inför flytten och sen när man är på plats, skriva en bra lista och handla upp ordentligt.
Nu ska jag sätta mig ner med familjen på lite söndagsmys då jag har jobbat hela helgen.
Hoppas ni alla mår bra!
"hoppas".
)
Svårt att förstå att de BARA är 99 dagar kvar!!!! Underbart
Jösses vad grejor man har. Nu ska jag iväg och fylla på med ännu mer vi har hemma för en förhoppningsvis lika grym försäljningsdag!