Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillbaka i skuldträsket

Nu har jag ändrat amorteringen på de lånet och kommer nu betala 300kr mer på prio skulden. Jag har även idag sagt upp mitt rockerpaket. Eftersom de tog 29kr/mån i avgift, samt att cashbacken har blitt så himla dålig har jag istället valt lunar, som är gratis. :)
Dessa 29kr/mån kommer jag spara. (Många bäckar små).

Jag har även mitt loppisbås ute nu, har på 1 veckas försäljning fått ihop 2669kr. 3 veckor kvar och löning från Onsdag. :) Detta hamnar 75 % på buffert (eftersom jag behövde norpa de till självrisken på bilen), resterande 25 % åker till prioskulden. När den är avbetald frigör vi 800 nya kronor till nästa skuld. 500kr till prioskuld, 300kr buffert.
Detta kommer bli ett sätt som vi kommer jobba på så vi kommer upp i en skaplig buffert för framtida VAB, ev sjukskrivning, trasig bil osv.

Vi kommer få tillgång till vår nya lägenhet redan 8:e februari, så känner mig lite frånvarande då jag packar och rensar som en galning samtidigt som man jobbar och försöker vara en bra förälder. Längtar bara tills vi får komma härifrån och får flytta in i vårt nya boende, de blir lite som en nystart för oss och de ser jag verkligen fram emot.

Men ibland hamnar man lite på paus, jag har börjat fundera igen på vad man kan göra för att bli av med alla skulder fortare osv, men i dagsläget tror jag inte jag kan göra så mycket mer än vad jag gör. Använder Bower appen flitigt (pantapå) och scannar alla mina förpackningar och återvinner. Dessa påsar tar jag med när jag åker till jobbet och återvinner då jag åker förbi en återvinningsstation på vägen dit. Ingen omväg (Y) Utemat max 2 ggr / månaden, samt matlista och veckohandling. Nu har vi slutat handla endel och försöker tömma frysen så mycket som möjligt inför flytten och sen när man är på plats, skriva en bra lista och handla upp ordentligt.
Nu ska jag sätta mig ner med familjen på lite söndagsmys då jag har jobbat hela helgen. <3 Hoppas ni alla mår bra!

Onsdag och löning. Allt är under kontroll och betalas from idag och några dagar framåt. Idag blir sista dagen jag går igenom skuldboken och bockar av m.m. sen kommer den hamna lite på paus och packas ner tills vi har fått flyttat, vilket sker om 17 dagar (japp, jag räknar ner).
Försäljningen under helgen på loppisskåpet gick bra, uppe i 3180kr. Och ca 2,5 veckor kvar, ska bara försöka rensa skåpen lite extra för jag vet att vi har mer saker att sälja av. När helgen är slut kommer jag sätta 20% rabatt på skåpet, allt för att bli av med grejorna och få in några extra kronor till. Kanske lockar fler folk :D "hoppas".

Tyvärr blev det ett litet bakslag med 3 dagar vab nu. Men de är som det är med livet med småbarn och dagis. (Ja jag säger dagis :facejoy: )
Hur som så går tiden framåt, vi gör framsteg och de ska faktiskt bli lite skönt att lägga boken på paus och bara låta det vara för ett par dagar. Så får jag ta fram nya rutiner när vi flyttat :D

Dagens lycka är att få kasta en lapp (nedräkning) och har nu gått från 100 dagar till 2 siffriga 99 dagar kvar tills mina misskötta krediter försvinner! :oops: :faceheart: Svårt att förstå att de BARA är 99 dagar kvar!!!! Underbart <3

Måste säga att jag verkligen blir imponerad av ditt engagemang och slit för er familj och gemensamma tillvaro. Utifrån att du tar och axlar så mycket ansvar undrar jag förstås om din man bidrar med lika mycket då jag förstår det som att det var hans spelmissbruk med associerade skulder som satte er på pottkanten? I annat fall tycker jag verkligen att han bör kliva fram och visa samma go och framåtanda för er familj.

Måste säga att jag verkligen blir imponerad av ditt engagemang och slit för er familj och gemensamma tillvaro. Utifrån att du tar och axlar så mycket ansvar undrar jag förstås om din man bidrar med lika mycket då jag förstår det som att det var hans spelmissbruk med associerade skulder som satte er på pottkanten? I annat fall tycker jag verkligen att han bör kliva fram och visa samma go och framåtanda för er familj.
Tack!! Per automatik har det blitt att jag tar lite mer ansvar än honom nu vad gällande den ekonomiska biten, men de är också frivilligt från min sida för att kunna få skeppet uppe på ytan. I början var de svårare än vad det är nu för honom att förstå innebörden av allt handlande. Men vi hjälps åt, vi betalar alla räkningar tillsammans, vi skriver skuldbok tillsammans och när varje räkning är betald så får han måla de gröna rutorna för månadens betalning. När räkningen när betald och rutan är målad så kastar vi räkningen och den är ett minne blott. Vi diskuterar ekonomin minst 1 gång i veckan för att stämma av, var är vi? hur mycket tror vi vi behöver handla? fixar matsedel för näst kommande vecka och skriver inköpslista utefter den, osv. Samt diskuterar föregående vecka, om de gick som vi budgeterat eller vad sprack osv. :)

Har nog inte haft så här seriösa ekonomisnack på våra 7 år som gifta, så nånting positivt ur de hela ska man väl hitta :D <3

Vilken lördag i loppisekåpet!! 4238kr ligger försäljningen på! Två veckor kvar, dubblar jag nu försäljningen innebär det att vi med 75 % av försäljningen kan släcka prioskulden. :cool::vinnare: Jösses vad grejor man har. Nu ska jag iväg och fylla på med ännu mer vi har hemma för en förhoppningsvis lika grym försäljningsdag!:folded:

4813kr slutade helgen på, så jäkla nöjd! :)

Tacksam för er alla som följer mig (oss) här. Blir så glad när jag ser att ni uppmärksammar det jag skriver, även om de kan va lite onödig info :facejoy: Inser att detta blitt lite som min dagbok. Nu är det mindre än 2 veckor kvar till flytt och vårat hem har börjat eka, men så skönt det ska bli!!! <3
Nu väntar 5 arbetsdagar som jag hoppas ska gå väldigt fort! :D hoppas ni alla haft en fin helg! <3

Försäljningen i skåpet ökar, 7661kr hittils. Jag förlängde även skåpet en vecka för 150kr, för jag insåg att jag har på tok för mycket grejor kvar. Jag känner mig allmänt stressad inför flytten nu kommande helg, det känns som vi ligger efter massor. Men vet också att vi INTE gör det.. Jag har packat ner skuldboken för att få en paus, men de blev nog bara ett stressmoment till tror jag. Har ingen koll och ingenting att kolla tillbaka till för att få ett lite lugn.
Det är grejor högt och lågt känns det som, men snart.. snart får vi komma härifrån och få en ny start på vårat liv.
Hoppas ni alla mår bra <3

Försäljningen i skåpet ökar, 7661kr hittils. Jag förlängde även skåpet en vecka för 150kr, för jag insåg att jag har på tok för mycket grejor kvar. Jag känner mig allmänt stressad inför flytten nu kommande helg, det känns som vi ligger efter massor. Men vet också att vi INTE gör det.. Jag har packat ner skuldboken för att få en paus, men de blev nog bara ett stressmoment till tror jag. Har ingen koll och ingenting att kolla tillbaka till för att få ett lite lugn.
Det är grejor högt och lågt känns det som, men snart.. snart får vi komma härifrån och få en ny start på vårat liv.
Hoppas ni alla mår bra <3
Vilken inspiration du är, är i samma sits nästan och samma skuldbörda och du får mig hitta inspiriation har samma skuld ungefär som ni har och fått energi av dina inlägg. Önskar er lycka till med allt och hoppas att flytten går bra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp