- Meddelanden
- 799
- Mottagna reaktioner
- 349
- Poäng
- 497
Jag förstår dig. Det blir både logiskt men ändå ologiskt. Självklart känner han som vuxen att han vill vara delaktig ekonomiskt, men han har väl motbevisat dig gång på gång kring just den biten. Kanske kan han vara delaktig på andra sätt eller med mindre inflytande då jag även förstår det är lättare sagt än gjort att bara kapa ut nån helt från att vara delaktig, men det är viktigt du håller dig till det för att just inte hamna i en värre sits.Det har funkat jättebra innan. Men sen när han nämnde att han ville ha pengarna på sitt konto för att också känna sig delaktig i ekonomin så kunde jag ändå förstå honom. Trots att jag kanske inte skulle gått med på det..![]()
Ibland kan det vara enkelt att tro att på grund av att man satt sig längre in i skiten att man som spelberoende inser att detta inte funkar längre, tvärtom brukar spelberoende individer oftast känna att den enda räddningen är att spela och ju längre in i skiten ju större anledningar att fortsätta spela.
Även om det är jobbigt nu försök påminn dig själv att ta sig ur sådana här moment i livet ger en självförtroende när man väl klarat av det, ett självförtroende ingen kommer kunna ta ifrån dig, då det är ganska stort att bli av med jobbiga situationer i livet och att kämpa och inte ge upp.