Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillbaka i skuldträsket

Tack igen! Va skulle jag göra utan er?! <3
Vi har under eftermiddagen pratat ut så mycket vi kan, jag har fått veta alla skulder samt totala summan.
Vi kommer att börja med snöbollsmetoden och det är omgående, han har fått hjälp av sin chef att få börja gå på möten och hjälp via företagshälsovården. Han är spärrad på zimpler och trustly. Bank id kommer att hamna på mig och vi ska gemensamt betala räkningar via min bank och han ska vara med. Jag kommer även att delge ”veckopeng” och små Swish vid ev handling.
Kommer återgå till de som var förut fast denna gång ännu hårdare.

Jag kommer spara denna tråd för att så småningom om skriva ner skulderna månad för månad för att se allting minska <3

Tusen miljoner tack allihop som stöttar, förklarar och framför allt finns! Betyder massor i en sån här situation! <3

Skickar massa kärlek till dig idag. Är övertygad om att du kommer hitta styrkan som krävs för att börja om med skulderna. Kanske t o m blir det lättare denna gången då du redan lärt dig massor. Den svåra biten blir tilliten och oron i relationen.
Men vi finns här <3<3<3<3<3<3

Hur gamla är era barn @Anam ?

Usch! Idag är en sån där deppig dag. Jag letar sätt att kunna få ihop extra pengar, saker att sälja osv, för att kunna betala av mer på allt. Jag ska straxt sätta mig vid datorn och skriva ner allt på excel och förhoppningsvis göra en bra plan. Känns bara katastrof med lån på 30-40 % ränta och ja vet inte i vilken ände jag ens ska börja. Snöbollsmetoden är ändå given, men jag vill verkligen inte behöva betala dessa sjuka räntor och med tidigare erfarenheter så är de bolag som inte går till samma inkasso heller så man kan få 1 räkning istället för 4… jag kan tyvärr inte ta samlingslån heller för tillfället. Dryga 200 dagar nånting kvar tills mina sista misskötta krediter försvinner. Jag mosar även av de sista förfrågningarna jag har. Jag vill samtidigt inte ta nytt lån pga hans dumheter. Vi får väl helt enkelt bita i det sura och leva de snålaste. Men de känns förjävligt helt enkelt.
Jag ställde mig igår och gjorde storkok av lite mat vi hade i frysen till matlådor framöver för lite jobb. Skönt och ha när jag ibland slutar sen kväll för att jobba tidigt dagen efter.
Mannen har fått godkänt att jobba lite extra på lördagar när jag inte jobbar för att få in lite extra utöver sin FP.
Jag ska nog ta mig en tur att lägga ut saker på tradera också, även om de är lite drygt och posta osv så är några kronor bättre än inga. :axelryck:
Känns ändå som jag har en sjukt bra plan och att vi kommer fixa det här, men Fyfan va de känns värdelöst i nästa sekund. Usch!!

Ber om ursäkt för mina svordomar också, inte meningen så. Men ibland måste skiten ut. <3

Usch! Idag är en sån där deppig dag. Jag letar sätt att kunna få ihop extra pengar, saker att sälja osv, för att kunna betala av mer på allt. Jag ska straxt sätta mig vid datorn och skriva ner allt på excel och förhoppningsvis göra en bra plan. Känns bara katastrof med lån på 30-40 % ränta och ja vet inte i vilken ände jag ens ska börja. Snöbollsmetoden är ändå given, men jag vill verkligen inte behöva betala dessa sjuka räntor och med tidigare erfarenheter så är de bolag som inte går till samma inkasso heller så man kan få 1 räkning istället för 4… jag kan tyvärr inte ta samlingslån heller för tillfället. Dryga 200 dagar nånting kvar tills mina sista misskötta krediter försvinner. Jag mosar även av de sista förfrågningarna jag har. Jag vill samtidigt inte ta nytt lån pga hans dumheter. Vi får väl helt enkelt bita i det sura och leva de snålaste. Men de känns förjävligt helt enkelt.
Jag ställde mig igår och gjorde storkok av lite mat vi hade i frysen till matlådor framöver för lite jobb. Skönt och ha när jag ibland slutar sen kväll för att jobba tidigt dagen efter.
Mannen har fått godkänt att jobba lite extra på lördagar när jag inte jobbar för att få in lite extra utöver sin FP.
Jag ska nog ta mig en tur att lägga ut saker på tradera också, även om de är lite drygt och posta osv så är några kronor bättre än inga. :axelryck:
Känns ändå som jag har en sjukt bra plan och att vi kommer fixa det här, men Fyfan va de känns värdelöst i nästa sekund. Usch!!
Anam, du är en krigare! Förstår att du känenr dig nedslagen, och det är okej. Så känner jag mig också ibland. Men nästa dag är vi på krigsstigen igen, eller hur!

Kan inte din man ta ett extrajobb, utöver lördagarna, några timmar i veckan eller det som passar ert livspussel.

Bodde ni i Sthlm? Boka en eller flera loppisar i sälj där, låt din man var delaktig, ta inte på dig allt med at tpacka och springa till posten etc om du ska sälja på Nätet. Lägg ut saker på FB också så folk får komma och hämta hemma hos er.

200 dagar går sjukt fort ändå så får du se då om du vill söka samlingslån.

När allt känns hopplöst så ta bara en halvtimme i taget <3

Tack snälla Myra! Du är en sån fantastisk människa <3
Jag har nyligen sålt av endel barnkläder mm på loppis, de gav några 1000 lappar. Fick ihop lite energi att skriva en lapp där jag vet direkt nu vad som kan säljas och var.
Det är och kommer vara tufft, jag vet det, men ibland känns de så värdelöst och man känner sig nedslagen. De här kommer ta oss minst 5 år och räta upp :( <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp