Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

till ALLA på forumet !

Utmätning borde vara en Light skuldsanering, inga räntor eller avgifter borde få läggas på i det läget, kanske nån admin avgift på några hundringar per år.

Tänk va många som faktiskt då skulle betalt sina skulder på riktigt och man skulle må bra.

Utmätning borde vara en Light skuldsanering, inga räntor eller avgifter borde få läggas på i det läget, kanske nån admin avgift på några hundringar per år.

Tänk va många som faktiskt då skulle betalt sina skulder på riktigt och man skulle må bra.

Det skulle ju dock innebära att man skulle tjäna på att ha skulderna hos kfm istället för hos inkasso. Det skulle ju bli betalt fortare ja, men man skulle ju inte betalat skulderna på riktigt eftersom man då inte betalat ränta på det vis man var överens om:)

Det skulle ju dock innebära att man skulle tjäna på att ha skulderna hos kfm istället för hos inkasso. Det skulle ju bli betalt fortare ja, men man skulle ju inte betalat skulderna på riktigt eftersom man då inte betalat ränta på det vis man var överens om:)

Hamnar du där så får du betala med betalningsanmärkningar och skuldsaldo. Och hur det än är är det ju oftast låneaktörer utan skruppler som gör att folk hamnar där. (oftast absolut inte alltid) så om de får tillbaka kapitalet plus det som redan upplupit i ränta när skulderna förfaller borde vara tillräckligt och då blir det inte lika lukrativ att bete sig som ett svin som utlånare heller, du kan inte tjäna på att bolla skulderna fram och tillbaka till fogden.

Varför bollar bolagen skulderna fram och tillbaka? Den utsatta räntan är väl ändå på pengarna när dom är hos KF?

Alla bolag som ger lån över 12% är riskkapital, bör även grupperas lägre vid utmätning. Hela själva KF skulle behövs regleras hur dom ser på skulder nu när jag satt in mig i det.

Fordringar grupperad idag men i alldeles för få kategorier.

Hamnar du där så får du betala med betalningsanmärkningar och skuldsaldo. Och hur det än är är det ju oftast låneaktörer utan skruppler som gör att folk hamnar där. (oftast absolut inte alltid) så om de får tillbaka kapitalet plus det som redan upplupit i ränta när skulderna förfaller borde vara tillräckligt och då blir det inte lika lukrativ att bete sig som ett svin som utlånare heller, du kan inte tjäna på att bolla skulderna fram och tillbaka till fogden.

Skulle jag kunna betala av stora lån räntefritt i utbyte mot katastrofal kreditvärdighet ett tag skulle jag ta den möjligheten:)

Skulle jag kunna betala av stora lån räntefritt i utbyte mot katastrofal kreditvärdighet ett tag skulle jag ta den möjligheten:)

Hade varit bra om det var så jag önskade och man då kunde göra som du säger för då skulle troligtvis färre aktörer finnas.

Och hur det än är är det ju oftast låneaktörer utan skruppler som gör att folk hamnar där. (oftast absolut inte alltid)
Med risk för att låta elak, det är alltid någon annans fel. Får man dåliga lån så är det fel och får man inga lån så är det fel. Tycker man ska rannsaka sig själv. När jag var arbetslös, hemlös och med skatteskuld på 120000 och inte fick lån så hade jag inte heller lånat ut pengar till mig.

Hade varit bra om det var så jag önskade och man då kunde göra som du säger för då skulle troligtvis färre aktörer finnas.

Då hade i stället folk varit besviken över att de aktörer som fanns kvar var för tuffa och inte lånade ut till en..:)

Med risk för att låta elak, det är alltid någon annans fel. Får man dåliga lån så är det fel och får man inga lån så är det fel. Tycker man ska rannsaka sig själv. När jag var arbetslös, hemlös och med skatteskuld på 120000 och inte fick lån så hade jag inte heller lånat ut pengar till mig.

Klart det är ens eget fel eller så är orsaken en livskris, ett missbruk en skillsmässa eller kanske sjukdom av annat slag. Det enda jag tycker är att det skall inte vara möjligt att man fastnar i en löneutmätningen för evigt det skall i alla fall inte bli dyrare och det borde styras så att chansen öka att jag kunde betala tillbaka, det är ingen människa som sätter sig i en lånekarusell som brakar för att det var målet, skulle säga att 9 av 10 i alla fall tar dåliga beslut på grund av nånting som påverkat deras omdöme.

Och som skulle räntorna frysas eller rent av sänkas och skulderna prioriterade i rätt ordning skulle fler kunna bli skuldfri genom utmätning. Och färre slippa livslång avbetalning eller skuldsanering. Kan inte se nått fel i det. Har inte lag skulden på nån annan men omoralen i att ta ut 100% ränta på ett lån har jag inga som helst problem att lägga på låneaktörer, när de skickar erbjudande på erbjudande på folk som inte får lån på en vanlig bank och priset man får betala i form av galen ränta är snabbaste vägen till personlig konkurs som finns så är det inte ok oavsett vems FELET ÄR.

Folk som pratar om att låna mer eller nytt här är ju rätt uppenbart desperata eller i kris man försöker låna för att hålla näsan över vattenytan. Det handlar inte om ett val många gånger som är enkelt det handlar om kriser, panik och ångest ofta med en sjukdomsbild bakom i form av beroende eller nått annat.

Så disskutionen om vems fel det är är onödig och tramsig.

Hade lånen med skyhöga räntor inte funnits hade fler klarat sig undan skiten, ja en del hade då lånat av fel personer men inte alla.

Det vet jag för jag är en av dem som inte skulle, jag har levt i ekonomisk kris innan det här lånesätten fanns och skulle lätt kunna letat mig fram till fok som var villiga att låna ut pengar "privat" men lät bli.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp