Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

till ALLA på forumet !

Snälla Syrran... ja är den första till erkänna detta... Herre jösses, ja sitter ju själv i KF:s klor... Det har vi pratat om tidigare. Mitt, pga av ett för extravagant leverne! Nu sitter ja här & ser ännu fler vandra i mina skor & det är beklämmande... That’s ALL - that’s IT!

Har du skuldsanering? Hur ser KF på den typen av skulder de som kommer från som i ditt fall ”lyxkonsumering”

Har du skuldsanering? Hur ser KF på den typen av skulder de som kommer från som i ditt fall ”lyxkonsumering”

Nope, jag lever med löneutmätning. Dom drar nästan 20tkr/mån på min lön - sorg, bara det !
Har dock sökt skuldsanering !
Nu har inte jag direkt lyxkonsumerat i form av dyra materiella ting eller resor, etc, men kanske illa nog i form av att generellt velat leva ett ännu bättre vardagsliv än vad jag haft råd med & haft hästar som kostade mig mer än vad jag hade råd med - uppenbarligen :(
Självklart ser inte Skusan med blida ögon på den typ av skuldsättning. :(

Senast ändrad:
Känner mig bara så trött på allt och får aldrig ro i kroppen!
Önskar bara en chans till att lösa detta!
Alla brev o krav sms man orkar inte till slut! Hur ska man orka idag är energin helt slut!
I morgon är det bara att sitta o ringa runt till alla o få avbetalnings planer! Vilket energi tjuv detta är!

Hade nog 11 påminnelser i brevlådan idag. Öppnade inte alla är som ingen idé, sparar dom bara nu. Kan göra väl också göra någon avbetalnings plan men skulle bara sparka bollen 2-3månader fram.

Dock kom jag hem från BB idag och inte varit hemma på hela veckan .

Senast ändrad:
Nope, jag lever med löneutmätning. Dom drar nästan 20tkr/mån på min lön - sorg, bara det !
Har dock sökt skuldsanering !
Nu har inte jag direkt lyxkonsumerat i form av dyra materiella ting eller resor, etc, men kanske illa nog i form av att generellt velat leva ett ännu bättre vardagsliv än vad jag haft råd med & haft hästar som kostade mig mer än vad jag hade råd med - uppenbarligen :(
Självklart ser inte Skusan med blida ögon på den typ av skuldsättning. :(

Häst är ju dyrt ;) Du har 30-34 ut i månaden i vanliga fall?

Kan tänka mig att dom inte ser så gott på det, men minskar din skuld med 20k i utmätning då?

Häst är ju dyrt ;) Du har 30-34 ut i månaden i vanliga fall?

Kan tänka mig att dom inte ser så gott på det, men minskar din skuld med 20k i utmätning då?

Exakt. Har ut ca 32 tkr. Än mer med min milersättning.
Nä hästar är inte billigt, men hästar har alltid varit en stor del av mitt liv.
Det är det fortfarande, men nu rider jag till andras hästar istället... Önskar ja hade fattat att så här hade ja kunnat göra långt tidigare - de hade besparat mig tusentals kronor/månad :)
Lätt att vara efterklok...right ?! ;)

Det är det fortfarande, men nu rider jag till andras hästar istället... Önskar ja hade fattat att så här hade ja kunnat göra långt tidigare - de hade besparat mig tusentals kronor/månad :)
Ska dessa pengar du får kvar efter fogden dragit räcka till hyra o övriga omkostnader? Blir ca 12000kr du får behålla om jag räknat rätt!
Hur stor är din skuld från början?

Jag står fortfarande i valet och kvalet att släppa och skulle bli utmätt på ungefär lika stort belopp som du (har ungefär samma netto). Hur mycket har du hos KFM? Minskar det öht? :(

Hade nog 11 påminnelser i brevlådan idag. Öppnade inte alla är som ingen idé, sparar dom bara nu. Kan göra väl också göra någon avbetalnings plan men skulle bara sparka bollen 2-3månader fram.

Dock kom jag hem från BB idag och inte varit hemma på hela veckan .
Hur ska man orka!!

Ska dessa pengar du får kvar efter fogden dragit räcka till hyra o övriga omkostnader? Blir ca 12000kr du får behålla om jag räknat rätt!
Hur stor är din skuld från början?

Nä, jag får behålla 10880kr/mån + ca 2000kr som ersättning för körda mil i tjänsten samt att jag varje månad får mitt Rikskort (fd. Rikskuponger) påfyllt med 1672kr och det handlar ja mat för på Ica. Sen betalar min dotter hem med 3000kr/mån, så ja kan inte klaga i dagsläget.
Min skuld ligger idag på miljonen & NEJ, den sjunker inte - den ökar varje dag :(

Ja Syrran, hyra, mat & övriga löpande räkningar skall betalas med dessa 10880kr...

Nä, jag får behålla 10880kr/mån + ca 2000kr som ersättning för körda mil i tjänsten samt att jag varje månad får mitt Rikskort (fd. Rikskuponger) påfyllt med 1672kr och det handlar ja mat för på Ica. Sen betalar min dotter hem med 3000kr/mån, så ja kan inte klaga i dagsläget.
Min skuld ligger idag på miljonen & NEJ, den sjunker inte - den ökar varje dag :(
Hur kan den öka när du betalar så mycket? Låter helt otroligt är det bara räntor ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp