Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillåtet att ta UC vid följande scenario?

Att höra efter om ens möjligheter till ett visst lån kan nog alla gånger ingå i "legitimt skäl"
Sant, men borde kanske gå att undvika en förfrågan om man lämnar allt utom sitt namn och personnummer i uppgifterna när man frågar rent allmänt ? Eller är jag ute och cyklar igen? Har aldrig slängt iväg en sådan förfrågan kan tilläggas, tänkte mest om man ville vara säker på att de inte gör en förfrågan :)

Sant, men borde kanske gå att undvika en förfrågan om man lämnar allt utom sitt namn och personnummer i uppgifterna när man frågar rent allmänt ? Eller är jag ute och cyklar igen? Har aldrig slängt iväg en sådan förfrågan kan tilläggas, tänkte mest om man ville vara säker på att de inte gör en förfrågan :)

Ja då har dom ju ingen aning vem dom ska ha upplysningen på så då borde inget hända.

Jag mailade Balanzia förra veckan och frågade om dom kunde sänka min ränta - då sa dom "Vi kan titta på det men då måste vi ta en upplysning".
Det är knappast så att dom tog en upplysning direkt för det.

E
Att höra efter om ens möjligheter till ett visst lån kan nog alla gånger ingå i "legitimt skäl"
Eller också får man säga till att ingen upplysning nu och då får godkänna!
Men dom brukar fråga eller säga till om upplysning tas! Behöver dom upplysningen
Tror dom brukar fråga om dom tar UC så man är medveten om det! Vilket inte är gjort i detta fall

Jag mailade Balanzia förra veckan och frågade om dom kunde sänka min ränta - då sa dom "Vi kan titta på det men då måste vi ta en upplysning".
Det är knappast så att dom tog en upplysning direkt för det.
Precis så är det eller brukar vara!
En del kan sänka ändå men dom brukar informera först

Som svar till idioten som vanhedrar en legendarisk komiker genom att använda hans artistnamn som nick:

Det finns mig veterligt ingen seriös långivare som inte begär att man godkänner att en upplysning tas, antingen genom att kryssa i en ruta eller med en text under ansökningsknappen. Jag skulle alltså i princip ha kunnat mejlat dem från en fejkmejl, uppgivit min grannes personuppgifter och låtit dem ta en UC på honom som inte kunde spåras till mig. Det låter inte seriöst i mina öron.

Långivaren är för övrigt inte intresserad av att ta bort UC:n.

Vilket bolag är det frågan om så att vi "svartlistar" dom här på forumet.

Som svar till idioten som vanhedrar en legendarisk komiker genom att använda hans artistnamn som nick:

Det finns mig veterligt ingen seriös långivare som inte begär att man godkänner att en upplysning tas, antingen genom att kryssa i en ruta eller med en text under ansökningsknappen. Jag skulle alltså i princip ha kunnat mejlat dem från en fejkmejl, uppgivit min grannes personuppgifter och låtit dem ta en UC på honom som inte kunde spåras till mig. Det låter inte seriöst i mina öron.

Långivaren är för övrigt inte intresserad av att ta bort UC:n.

Hur motiverar de att UC ej kan tas bort? Särskilt om du beskriver scenariot att vem som helst skulle kunna söka i någon annans namn enkelt bara mailledes?

Hur motiverar de att UC ej kan tas bort? Särskilt om du beskriver scenariot att vem som helst skulle kunna söka i någon annans namn enkelt bara mailledes?

Tror han menade den specifika lånegivaren. Jag har fått förfrågningar borttagna. Senast av Nystart Finans.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp