Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillåtet att ta UC vid följande scenario?

Kanske är det så att man fått ett samlingslån med bra ränta för att lösa flera mindre fördelaktiga lån, är inte det utmärkt?
Det är ju som att kissa i byxan, varmt och skönt först men snabbt kallt...

Kan du utveckla detta? På vilket sätt blir det snabbt kallt att ha 1 lån på 150.000 med bra ränta som du betalar kanske 1400 i månaden för istället för att betala 3-4.000?

Är det bättre att ha månadsinkomst på 50.000 och lån på 3.000 i månaden en månadsinkomst på 25.000 och 0 kr i lån?

Det har skrivits en mängd vetenskapliga artiklar om varför spelmissbruk är svårare att ta sej ur än andra missbruk. En del är att det går att dölja mycket längre än t e x alkoholmissbruk, som märks tydligare bland de närmaste och även på arbetsplatsen.
Höll på att skriva att du måste källhänvisa men sen såg jag att någon länkade till Aftonbladet. Det är ju en seriös publikation :D
Tror nog att en bättre källa än Aftonbladet krävs:D:D:D

Du förstår ju inte resonemanget alls... är det inte bättre att ha ett lån med bättre ränta än flera med sämre? Du trollar bara för att få fram reaktioner eller är du så korkad så att du inte kan vanlig procenträkning?

Tillbaka till ursprungsfrågan om ingen svarat på den redan, får bolag ta UC vid de omständigheter som beskrevs i första inlägget? Har någon riktigt svar på det, inte bara tyckande? Man ska godkänna att en UC tas och det godkännandet skriver man under med signering med Bank id eller att man identifierar sig med telefonkod osv i den egna banken. Det skulle ju kunna bli hur tokigt som helst om vem som helst bara kan ringa och maila in och säga att man vill kolla om man kan få lån.

Kan du utveckla detta? På vilket sätt blir det snabbt kallt att ha 1 lån på 150.000 med bra ränta som du betalar kanske 1400 i månaden för istället för att betala 3-4.000?

Är det bättre att ha månadsinkomst på 50.000 och lån på 3.000 i månaden en månadsinkomst på 25.000 och 0 kr i lån?
Vill man betala på lånet i 100-120 månader? Är det ett bra lån tycker du?

Av dina 2 exempel väljer jag lägre lön utan lån.

Du förstår ju inte resonemanget alls... är det inte bättre att ha ett lån med bättre ränta än flera med sämre? Du trollar bara för att få fram reaktioner eller är du så korkad så att du inte kan vanlig procenträkning?
Återigen, förstår inte varför folk sriver att jag trycker ner andra osv. Jag har blivit kalla korkad, hemsk, dryg osv i denna tråd. Kan ni inte argumentera utan att gå till personangrepp?
Ni tycker ni har ett forum som ”stöttar och hjälper” men har sällan stött på en mer inskränkt grupp än på detta forum. Ni har rätten på er sida att skriva vad ni tycker men aå fort jag ventilerar mina åsikter så kommer påhoppen.

Som svar på din fråga så kan jag räkna utmärkt men få en lägre ränta på längre löptid ger inte alltid en lägre kostnad, du måste se till helheten inkl amortering. 5% ränta med nästa ingen amortering är väl sämre än 10% ränta med stenhård amortering?

Vill man betala på lånet i 100-120 månader? Är det ett bra lån tycker du?

Av dina 2 exempel väljer jag lägre lön utan lån.

Du måste driva? Du tycker alltså på fullaste allvar att en VD med en lån på 50.000 efter skatt som köpt en båt på kredit och betalar 1500 i månaden för detta är sämre val än någon som jobbar som städare och har 20.000 ut men inga lån?
Inget ont om städare men tog ett exempel?

Om du tycker att folk här är inskränkta vad gör att du spenderar din fredagsnatt här (vilket du gjorde) och nu en hel lördag? En man av din dignitet och kaliber måste ha mängder utav vänner och bekanta att umgås med istället för att hänga här med oss inskränkta idioter.

Tillbaka till ursprungsfrågan om ingen svarat på den redan, får bolag ta UC vid de omständigheter som beskrevs i första inlägget? Har någon riktigt svar på det, inte bara tyckande? Man ska godkänna att en UC tas och det godkännandet skriver man under med signering med Bank id eller att man identifierar sig med telefonkod osv i den egna banken. Det skulle ju kunna bli hur tokigt som helst om vem som helst bara kan ringa och maila in och säga att man vill kolla om man kan få lån.

Jag vet inte vad som gäller i det fallet, men såhär står det på UC:s hemsida: https://www.uc.se/hjalp--kontakt/kreditupplysning/nar-far-man-bestalla-en-kreditupplysning/ . Antar att om man ska fråga så måste man vara övertydlig med att det endast är möjlighet utifrån de förutsättningarna man skriver och inte att man vill göra ansökan.

Du måste driva? Du tycker alltså på fullaste allvar att en VD med en lån på 50.000 efter skatt som köpt en båt på kredit och betalar 1500 i månaden för detta är sämre val än någon som jobbar som städare och har 20.000 ut men inga lån?
Inget ont om städare men tog ett exempel?

Om du tycker att folk här är inskränkta vad gör att du spenderar din fredagsnatt här (vilket du gjorde) och nu en hel lördag? En man av din dignitet och kaliber måste ha mängder utav vänner och bekanta att umgås med istället för att hänga här med oss inskränkta idioter.
Du tjänar ca dubbelt upp mot mig om året. Du har också lån upp över öronen, jag har inga lån, räcker det som svar på din fråga? Det är inte de stora inkomsterna utan de små utgifterna som är viktiga.

Återigen, har jag ingen rätt att skriva på ”ert” forum när jag vill? Fredag kväll, lördag?
Jag har väl inte fler vänner än någon annan. Har aldrig kallat er inskränkta idioter heller...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp