- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 1 373
- Poäng
- 967
Man ber den som tagit upplysningen ta bort den i första hand. Det har jag gjort en gång för flera år sen.
Märkligt det du skriver man vill kolla sina förutsättningar med att detta är min inkomst skulder mm och dom ser ganska snabbt om det finns en möjlighet !Finns möjligheten då tas en UC för att säkerställa och fatta ett 100% beslut så har jag fattat det och en upplysning ska som sagt godkännasSeriöst? UC tas vid vid ev beviljande? UC ligger väl till grund för beslut? Dvs ganska mycket tidigare än beslut.
Jag tycker att det curlas på tok för mycket i samhället i allmänhet och på detta forum i synnerhet.
Som jag ser på TS fråga/problem så ställer han en fråga och företaget svarar. Deras svar innebär en UC då de vill bilda sig en uppfattning om en ev framtida kund.
Man ”kollar inte läget” om ett lån, antingen söker man om det eller inte, finns inget annat
Arbetar du som lånehandläggare?? Eller hos kronolle?!Seriöst? UC tas vid vid ev beviljande? UC ligger väl till grund för beslut? Dvs ganska mycket tidigare än beslut.
Jag tycker att det curlas på tok för mycket i samhället i allmänhet och på detta forum i synnerhet.
Som jag ser på TS fråga/problem så ställer han en fråga och företaget svarar. Deras svar innebär en UC då de vill bilda sig en uppfattning om en ev framtida kund.
Man ”kollar inte läget” om ett lån, antingen söker man om det eller inte, finns inget annat
Märkligt det du skriver man vill kolla sina förutsättningar med att detta är min inkomst skulder mm och dom ser ganska snabbt om det finns en möjlighet !Finns möjligheten då tas en UC för att säkerställa och fatta ett 100% beslut så har jag fattat det och en upplysning ska som sagt godkännas
Tycker jag med i detta fall! Förstår att full UC ska tas vid fulllständigt beslut absolut men i detta fall var det inte så!De flesta kreditinstitut jobbar inte så dvs att de gör förhandsbedömningar utan UC utan vill ha full UC som del av bedömningsunderlag.
Detta ska dock godkännas av den som söker. Så i detta enskilda fall tycker jag de agerat fel.
Vi ser det olika på detta fall!Som jag ser det, en låneansökan gjorts här via email. Att uc tas är inget konstigt alls.
Fast ingen fullständig förfrågan har gjorts!Vi ser det olika på detta fall!
Jo man kan kolla läget om ett lån!! Om möjligheter finns!! Sen tas UC för att fastställaSeriöst? UC tas vid vid ev beviljande? UC ligger väl till grund för beslut? Dvs ganska mycket tidigare än beslut.