Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tid till utmätning

En skuld att betala från KFM förföll ett bra tag sen och undrar när en utmätning drar igång? Hur fort går det ? Är det lön i första hand? Får jag information om att de inlett processen?

En skuld att betala från KFM förföll ett bra tag sen och undrar när en utmätning drar igång? Hur fort går det ? Är det lön i första hand? Får jag information om att de inlett processen?

Om den förföll för ett ”bra tag sedan”, så bör ju processen vara igång...kan man tycka?! Den information som Du får är ett brev från KF om att Du ska redovisa Dina inkomster och utgifter. I samma veva som Du får detta, får även Din arbetsgivare infon om att inkomma med Din månadslön till KF.

Du ska lämna in uppgifter om inkomst till KF. Har du gjort det?

Har inte fått något från KFM att fylla i om inkomster. Går den samtidigt till arbetsgivaren :(

Dem går ut samtidigt en till dig och en till arbetsgivaren

Men på KFM jobbar även vanliga människor som är lediga jul / nyår och en del kanske tar lite extra ledigt med föräldrardagar eller semester då blir de lite längre handläggningstider

Men denna vecka lär de bli full fart på kontoren igen

Men tror även du kan lämna dina uppgifter elektoniskt med bank id på KFMs sida

De gjorde jag

Längre ner på sidan finns mina inkomster och uppgifter

https://www.kronofogden.se/hjalpforprivatperson.html

Sen kan man ringa KFM o höra, de gjorde jag mycket i början men bäva för att ringa men de var super bra i andra änden av telefonen

Har det inte kommit begäran ännu så tveksamt om de hinner dra på denna lönen. Finns en bra sida på KFM hemsida där du kan räkna ut vad du får kvar

Har räknat men ännu ej fått begäran. Är det inte konstigt? Det var ju i oktober skuld att betala kom tror jag.

Har räknat men ännu ej fått begäran. Är det inte konstigt? Det var ju i oktober skuld att betala kom tror jag.
Min första skuld att betala var i augusti och jag redovisade inkomst direkt när sista datum på skuld att betala gick ut. Hörde inget och ringde dit i början av september blev avspisad med att jag fick vänta. I oktober kom blanketten om att redovisa inkomst som jag direkt gjorde ännu en gång. Hörde inget och i slutet av November så fick jag inledande skuldsanering.

Min första skuld att betala var i augusti och jag redovisade inkomst direkt när sista datum på skuld att betala gick ut. Hörde inget och ringde dit i början av september blev avspisad med att jag fick vänta. I oktober kom blanketten om att redovisa inkomst som jag direkt gjorde ännu en gång. Hörde inget och i slutet av November så fick jag inledande skuldsanering.
Grattis!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp