Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

TF Bank, jag accepterar inte denna betalningsanmärkning.

Jag har just nu en dialog med banken TF Bank.

Jag hade en kredit på 30 000 kr som jag betalade av från 2017 och framåt. Jag flyttade utomlands pga arbete i slutet av 2017. Jag fick inte avierna på den nya adressen och TF Bank hävdade att de bara kunde skicka till svenska adresser. Detta samtidigt som varje inbetalningskort hade ett unikt OCR-nummer. Jag försökte kommunicera med dem samtidigt so jag hamnade efter i mina inbetalningar. Jag förstår nu att detta resulterar till slut med att jag får en anmärkning gällande misskött kredit i oktober 2018 utan att jag blev informerad. På grund av olika omständigheter så glömde jag av skulden.
Min skuld var då på 27 768 kr. Jag flyttar tillbaks till Sverige i april 2019.

Döm till min förvåning så får jag först i mars 2020 ett första kravbrev från Sergel Kredit som kräver mig på hela kapitalbeloppet plus ränta sedan oktober 2018. Jag kan inte acceptera att bankens bristande hantering resulterade i denna anmärkning samt att inkassobolaget först kontaktade mig 1,5 år senare.
Hela skulden är betald till fullo 11 juni 2020 (34 852, 62 kr.)

Jag accepterar inte denna betalningsanmärkning på grund av bankens bristande hantering och har nu kontaktat både banken, Sergel Kredit, Inkassonämnden, Upplysningscentralen (utredning) samt ett juridiskt ombud.

Senast ändrad:
Skulden kommer du inte ifrån, men du kan försöka ta dialogen om ”misskött kredit”. Om du har bra på fötterna, kring hur du kommunicerade där 2017/2018.

Den försvinner väl om ett år, så om processen med ett juridiskt ombud drar ut på tiden har du ju inte så mycket att vinna... eller?

Tack för ditt inlägg.
Syftet med min dialog med banken är att ta bort betalningsanmärkningen. Jag räknar med att processen tar kortare än ett år.
Som det är nu så kan jag inte beviljas ett köp på kredit via Klarna på 200 kronor trots en reg. inkomst på över 900 000 kr 2019. Merparten av min inkomst har gått till att betal av lån och krediter. Alla andra anmärkningar försvinner i november 2020.

Gissa!
Jag fick idag besked från UC att både banken TF bank och UC stryker betalningsanmärkningen gällande misskött kredit med omedelbar verkan!! Jag vann!
Vilken fredag det blev idag! Nu har jag bara 2 ordinarie anmärkningar kvar som försvinner den 27 november om drygt en månad! Otroligt!!

Gissa!
Jag fick idag besked från UC att både banken TF bank och UC stryker betalningsanmärkningen gällande misskött kredit med omedelbar verkan!! Jag vann!
Vilken fredag det blev idag! Nu har jag bara 2 ordinarie anmärkningar kvar som försvinner den 27 november om drygt en månad! Otroligt!!
grattis vilken känsla!!

Gissa!
Undrar om du har kvar kontaktperson och direktnr till TF bank dit man kan ringa för att förhandla om räntan. Tänkte lösa min skuld på 30.000 men med ränta sjukdom osv är skulden idag på 71000. Tänkte begära ackord men behöver någon annan än kundtjänst att prata med. Kundtjänst lämnar bara standardsvar och viker inte.

Ja, det är 3 på misskött kredit. Jag fick ju den 2018. Nu är det 2020.
Undrar varför de ändrat fr 2 till 3 år. När jag fick misskött kredit hade jag den i 2 år. De kunde exempelvis ändra fr 2 till 1 år och inte till 3.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp