Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tele2 tog en kreditupplysning på mig

Jag jobbar inom koncernen och vi har rutiner för detta. Du behöver kontakta kreditbedömningen så kommer du att få hjälp med att ta bort upplysningen. Ha en trevlig påsk!
Jag har gjort detta och ska ringa dem på tisdag. Tack.

Men hur kan man använda någons personnummer utan ens tillstånd och sedan ta en kreditupplysning på den när man inte vill köpa något? Utan jag sa tydligt att det är min mamma och jag uppgav min mammas personnummer.

Du hade identifierat dig med ditt bankid, det känns inte som en jättesvår grej att råka handlägga på det identifierade personnumret ändå..

Det är absolut okej att dem tar en kreditupplysning på min mamma då det är hon som ska köpa tjänsten? :thinking: Sedan satt min mamma bredvid mig under hela samtalet med tele2. Varför jag pratade är för att jag är mer kunnigare än vad min morsa är.
Nu handlar detta om att tele2 tog en kreditupplysning på mig av misstag fast dom egentligen skulle ta detta på henne.
De kan ta bort upplysningen

Men hur kan man använda någons personnummer utan ens tillstånd och sedan ta en kreditupplysning på den när man inte vill köpa något? Utan jag sa tydligt att det är min mamma och jag uppgav min mammas personnummer.
Den mänskliga faktorn, tyvärr.

Du hade identifierat dig med ditt bankid, det känns inte som en jättesvår grej att råka handlägga på det identifierade personnumret ändå..
Hoppas ni är noggrannare på Kfm.

Jag var med om att Tele2 tog två upplysningar för ett och samma ärende (byte av abonnemang). Då blir man inte glad. Den gången orkade jag inte bråka.

Görs fel där också.
Tänker mer när kfm gör fel så åtgärdar dom felet på en gång. Men men han bad om ursäkt och slängde iväg ett mejl till bisnode för återkallelse av upplysning. Så nu är det bara och vänta och se.

Rättare sagt okunnig handläggare eller kundservice personal som inte lyssnar och bara gör för att göra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp