Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tele2 kreditupplysning

Beställde precis en ny mobiltelefon då mitt nuvarande avtal har löpt ut hos Tele2. Döm av min förvåning att dom då tog en kreditupplysning via UC. Inte via Bisnode som tidigare.
Inga problem, men tänker att det kan vara bra info till alla.

Beställde precis en ny mobiltelefon då mitt nuvarande avtal har löpt ut hos Tele2. Döm av min förvåning att dom då tog en kreditupplysning via UC. Inte via Bisnode som tidigare.
Lustigt, på mig tog de Bisnode. Beställa ny telefon 2 dagar sen

Åh tack. Satt och kollade detta igår då barnet eventuellt måste ha en telefon och jag tänkte då köpa mig en ny men var orolig för uc!

Åh tack. Satt och kollade detta igår då barnet eventuellt måste ha en telefon och jag tänkte då köpa mig en ny men var orolig för uc!
Ja, jag blev själv väldigt förvånad, men sedan skriver en annan person här uppe att hen beställde en tfn via Tele2 för 2 dgr sedan och då togs en Bisnode… Mycket märkligt.

Hm... Tecknat abbonemang av diverse typer t.ex. bredband, mobil hos TELE2 där mobiltelefon ingått, och dom har aldrig tagit en upplysning på mig.
Tecknade senast bredband hos dom i Februari för att jag flyttade, och då togs ingen upplysning.

Varför tar man upplysning på vissa och andra inte? Är det random?

Ja, jag blev själv väldigt förvånad, men sedan skriver en annan person här uppe att hen beställde en tfn via Tele2 för 2 dgr sedan och då togs en Bisnode… Mycket märkligt.
Håller med. Men jag beställde en Google Pixel 10 xl pro och fick Bisnode

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp