Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tagit lån i min mans namn , vad händer nu..?

Kom & tänka på en sak och nu utgår jag enkom på det Du berättat. Jag tar inte lättsinnigt på det Du har gjort, men skadan är skedd och nu blickar vi framåt... och Din man vill leva vidare med Dig...bra !

Med dessa förutsättningar, så tänker jag: kan inte Din man ta ett annat lån på summan som Du har lånat i hans namn, så Ni snabbt kommer ur det lånet och sedan får Du betala av på det lånet som han nu eventuellt kan tänkas ta?!

Fast han har ju ett stort sparande (mannen alltså) då är det bättre att dom kanske tar av lånandet så att dom slipper betala massa ränta i onödan tänker jag?

Många tankar som far runt i mitt huvud, varför , varför har jag gjort så här. låser in mig för att gråta ibland , sen försöka att vara normal inför vårt barn.

Vet att ni inte vet vad som kommer att hända och ske, men om det blir rättegång , tar dom någon hänsyn till att man är nybliven mamma. Jag tror inte att de gör det, man jag griper efter varje liten möjlighet att slippa fängelse.

Näckros.
Jag GARANTERAR dig att du kommer INTE hamna i fängelse.
Det finns inte på kartan,
Dessutom om dom mot all rimlig förmodan utdömer fängelse så kommer dom inte döma dig till mer än 6 månader. Får du upp till 6 månader så är fotboja praxis för personer som inte har missbruk.

Det är ingen idé att du lägger fokus på att fundera på om du ska låsas in för det kommer du inte göra.

Jag är medveten om det, men han vill ändock göra det.

Går man efter huset på engång ?

Nej, bostad är näst sist i ordningen av det man kollar på.

Att skriva över egendom när du är eller är på väg att bli på obestånd kan utgöra ett brott i sig, kan vara bra att veta.
KFM kan inte utmäta huset sedan, men en borgenär kan sätta dig i konkurs och återvinna gåvan, tror det är inom 3 eller 5 år dom måste gjort det.

Många tankar som far runt i mitt huvud, varför , varför har jag gjort så här. låser in mig för att gråta ibland , sen försöka att vara normal inför vårt barn.

Vet att ni inte vet vad som kommer att hända och ske, men om det blir rättegång , tar dom någon hänsyn till att man är nybliven mamma. Jag tror inte att de gör det, man jag griper efter varje liten möjlighet att slippa fängelse.

Tror inte du har fängelse att vänta, men nybliven mamma är nog bara förmildrande på marginalen. OM man gjort något som tarvar fängelse så blir det fängelse även om småbarn är med, jag antar att socialtjänsten skulle få hantera en frågan om inte pappan "dög till"

Näckros får man fråga vad du använde pengarna du tog till?
Var det betala andra skulder eller spel+

Kan ni sluta snacka om fängelse? Finns inte på karten för den där skitsumman.

Kolla den här kvinnan, aka biljettbedragerskan Catrin Hedlund.
https://www.flashback.org/t2669218p848
Inte ens hon har suttit inne!! Knappt ens genomfört sin samhällstjänst då hon hittar på massa ursäkter stup i kvarten, hittar på sjukdomar m.m

Tråden är otroligt underhållande och har över 11.300 inlägg och det är en av Sveriges värsta bedragare genom tiderna. Inte sett till belopp men hur många gånger hon gjort om det och hennes helt sjuka personlighet.

Hon skaffade tom barn för att få anledningar att klara sig från fängelse.
Det är dock ett mirakel att verkligheten inte hunnit ikapp henne i form av hämnd från någon hon lurat då hon vägrar göra rätt för sig och betala tillbaka det hon stulit. Istället för att betala tillbaka reser hon och lägger pengar på annat. Ungefär som att lura någon och sen spotta den i ansiktet!!

Hon är verkligen vad ordet White Trash är för mig och jag tycker så himla synd om hennes barn. Hon borde ha steriliserats redan för flera år sedan.

Alla kan göra fel men Katrin gör inte ens rätt för sig.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp