Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tagit lån i min mans namn , vad händer nu..?

Ny dag, nya tankar.
Önskar att spola fram tiden lite, så allt kommer i rullning och jag vet vad som händer .
Min man är så lugn nu nästan som vanligt. Tänker att han går igenom olika faser, liknande en sorgeprocess.
Vet inte vad som är bäst när han är arg el lugn...
Jag känner mig, lättad att allt är framme , trött, matt ledsen

Vill inte att någon skall tycka synd om mig, vill bara skriva av mig.
Alla kan vi göra dumma saker.. och ångrar man sig, är ärlig, gör rätt för sig så tror jag iallafall att alla ska ha en andra chans. Fängelse kommer du inte få!

Alla kan vi göra dumma saker.. och ångrar man sig, är ärlig, gör rätt för sig så tror jag iallafall att alla ska ha en andra chans. Fängelse kommer du inte få!

Fängelse kanske jag kommer ifrån , men chansen är nog stor att jag förlorar min familj tillslut. Men jag skall verkligen kämpa för att få ha dom kvar...

I kommer samtalet från juristen till min man, vill bara veta hur alla kommer att gå vidare....
Helgen kändes mkt lugnare än i dag, var säkert eftersom jag visste att inget samtal kommer då.

Har en sådan bränande känsla i magen. Undra hur allt detta påverkar den lille som bor i magen....

I kommer samtalet från juristen till min man, vill bara veta hur alla kommer att gå vidare....
Helgen kändes mkt lugnare än i dag, var säkert eftersom jag visste att inget samtal kommer då.

Har en sådan bränande känsla i magen. Undra hur allt detta påverkar den lille som bor i magen....
Stress är såklart inte bra när du är gravid då det aktiverar ett adrenalinpåslag som tex höjer blodtrycket. Din hälsa ligger nog i större farozon än bebisens just nu som är ganska skyddad där inne.

Hur det går med relationen har jag ingen aning om. Men fängelse ? Helt uteslutet skulle jag säga. Jobbat många år inom
Kriminalvården ingen har någonsin ( såvitt jag vet) suttit för ett sånt brott som första. Fotboja eller samhällstjänst och möjligen böter. Gravid eller inte vägs dock inte in i straffet oavsett vilket brott.

Hur det går med relationen har jag ingen aning om. Men fängelse ? Helt uteslutet skulle jag säga. Jobbat många år inom
Kriminalvården ingen har någonsin ( såvitt jag vet) suttit för ett sånt brott som första. Fotboja eller samhällstjänst och möjligen böter. Gravid eller inte vägs dock inte in i straffet oavsett vilket brott.
Då borde du veta att om man får fotboja så har man redan blivit dömd till fängelse. Och ansökt om att få avtjäna straffet med fotboja för man lever under någorlunda bra förhållanden. Man kan aldrig bli dömd till ett straff med fotboja!

Fängelse kanske jag kommer ifrån , men chansen är nog stor att jag förlorar min familj tillslut. Men jag skall verkligen kämpa för att få ha dom kvar...
Tycker synd om din man, och inte dig i detta fall.
Hoppas du mår bättre med tiden, men jag kan säga att jag hade aldrig tolererat detta beteende från min framtida fru.

Några reflektioner och spekulationer efter att ha läst tråden. Ta det med en nypa salt, jag inser att du har en oerhört jobbig och pressande situation och vill absolut inte bidra till tyngden på dina axlar.

Kraftiga reaktioner på att man genomför bedrägerier mot andra var nog reaktioner (som jag själv fick) på de inlägg som helt sonika skrev hur de utfört bedrägerier (ospecificerat) mot flertalet människor och att de inte fått något straff följt av ett ”och nu har jag inte problem med spel längre” Budskapet var i och för sig snällt: Oroa dig inte, inget kommer att hända, i värsta fall får du betala tillbaka EN DEL av de pengarna du försnillat… MEN: Ingen reflektion överhuvudtaget över hur de som blivit lurade hade det (collateral damage …) Ganska provocerande om man tänker sig att det var en själv som blivit utsatt. Med tanke på var jag varit och hur jobbigt det varit att ta mig upp igen; Det skulle knäcka mig totalt om någon jag älskade och litade på förfalskade min namnteckning och tog lån i mitt namn.

Med det sagt:

Varför verkar din man göra det extra svårt för dig? Bjuda hem juristen och tvinga dig till total underkastelse? Istället för att försöka avstyra det hela och lösa saken internt med dig? Låter dig sitta ensam och gråta på natten utan att fråga varför och hur du kunnat hamna här?

Skriva över huset på honom rakt av(Jag gissar på att han kommer vilja ha det som enskild egendom, hans motivering kommer kännas logisk;-)), trots att ni har delad ekonomi?. Jag hoppas att du i så fall har närvaro att säga att ni i så fall måste ta en värdering på huset och att han ska föra över halva ”vinsten” till dig så att du kan betala en del av dina skulder(Varför inte börja med de 160 000 till honom?) och därigenom komma på fötter. Som skuldfri kan han säkert få bolånet utökat om värderingen är hög. FÖR: Naturligtvis är du skyldig honom de 160 000, men halva vinsten på huset är faktiskt din och om du avstår från den så idkar du välgörenhet mot honom. Det är bakvänt. I händelse av skilsmässa en katastrof för dig. Då sitter du med alla dina skulder plus en skuld på 160 000 till honom och utan bostad.

Gifta med barn och delad ekonomi. Där den ena kan befinna sig i djup kris medans den andra sparar och har hur mycket som helst över utan att han ens märker hur jobbigt du har det? Vad är det du har gjort för pengarna om inget missbruk ligger bakom? Har du köpt kläder för flera hundratusen? Gömt dem i grannens garderob? Du kan ju inte haft skulderna när ni köpte huset för då skulle han vetat att du var skuldsatt. Har ni samma nivå på inkomster? Kanske en del av ditt missbruk kommer av att du försöker hålla jämna steg med den du lever med? Är din man helt enkelt bara intresserad av sig själv och sina egna behov och grunden för ert äktenskap bygger på vad du ger honom, inte vad han ger dig ? Han vill helt enkelt leva till en viss standard som han har råd med och kräver att du ska hålla jämna steg på egen bekostnad? Det extra som delade utgifter ger honom lägger han på sig själv eller sparar åt sig själv?

Om mina spekulationer har något värde: För din, din mans och dina barns skull borde du nog vara helt ärlig, inte bara mot din man utan också mot dig själv(det gör ont och är inte helt lätt) och förklara exakt hur det kunde bli så här. Om han inte stöttar dig efter det så kan du trösta dig med att det ändå aldrig skulle gå: Ni kan inte leva i ett äktenskap där du står på randen till total undergång och han går oberörd bredvid. Vad skulle hända om du fick utmätning på din lön och måste leva på existensminimum? Ska han åka ensam på semester med barnen medans du sitter hemma och gråter? Ska du sitta bredvid och äta blodpudding medans han och barnen har fredagsmys med oxfile? Eller ska ni ha ett äktenskap där du förväntas be om ursäkt för din existens för att han nådigt ska ge dig lov att delta i fredagsmyset? Det går bara inte. Ni måste lösa det här så att ni kommer ur det med respekt och tillit till varandra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp