Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tagit lån i min mans namn , vad händer nu..?

Han har berättat att han kommer ta kontakt med banken, ändra till nya konton, skriva över hela huset på sig själv, han kommer även spärra sitt personnummer.

Mkt extra jobb för honom, gör mig ont , önskar att jag kunde underlätta för honom....

Om det landar i att du inte kan betala dina lån och de lån du får på cupen pga detta, så kan det vara bra att veta att "skriva över hela huset" inte nödvändigtvis skyddar huset.

Ja.. så länge de är gifta är de ansvariga för varandra. Äktenskapsbalken reglerar tydligt & om jag inte är fel ute @Lasseman så åtgärder utförda inom viss tid från händelse (typ nu) för att skydda egendom kan ogiltigförklaras.

Ja.. så länge de är gifta är de ansvariga för varandra. Äktenskapsbalken reglerar tydligt & om jag inte är fel ute @Lasseman så åtgärder utförda inom viss tid från händelse (typ nu) för att skydda egendom kan ogiltigförklaras.

Självklart är det så och åtgärder gjorda nu blir ju oerhört transparanta och bör ej heller ses med blida ögon kan jag tycka iallafall...

Om det landar i att du inte kan betala dina lån och de lån du får på cupen pga detta, så kan det vara bra att veta att "skriva över hela huset" inte nödvändigtvis skyddar huset.

Jag är medveten om det, men han vill ändock göra det.

Går man efter huset på engång ?

Jag är medveten om det, men han vill ändock göra det.

Går man efter huset på engång ?

Näckros, om Du kan förse oss med lite mer info gällande Era ekonomiska förehavanden, så blir det enklare att svara? :)
Jag tänker, hur ser Din ekonomiska situation ut? Mäktar Du med att betala Dina skulder idag? Är Din man belånad med mer än lånet som du tagit i hans namn, vill säga och bortsett från bostadslån??

Näckros, om Du kan förse oss med lite mer info gällande Era ekonomiska förehavanden, så blir det enklare att svara? :)
Jag tänker, hur ser Din ekonomiska situation ut? Mäktar Du med att betala Dina skulder idag? Är Din man belånad med mer än lånet som du tagit i hans namn, vill säga och bortsett från bostadslån??

Jag går plus minus noll.
Min man är obelånad om man bortser huslånet som är på 1600000kr, som vi har halva var.
Han är väldigt ekonomisk, har stort sparande .

Kom & tänka på en sak och nu utgår jag enkom på det Du berättat. Jag tar inte lättsinnigt på det Du har gjort, men skadan är skedd och nu blickar vi framåt... och Din man vill leva vidare med Dig...bra !

Med dessa förutsättningar, så tänker jag: kan inte Din man ta ett annat lån på summan som Du har lånat i hans namn, så Ni snabbt kommer ur det lånet och sedan får Du betala av på det lånet som han nu eventuellt kan tänkas ta?!

Kom & tänka på en sak och nu utgår jag enkom på det Du berättat. Jag tar inte lättsinnigt på det Du har gjort, men skadan är skedd och nu blickar vi framåt... och Din man vill leva vidare med Dig...bra !

Med dessa förutsättningar, så tänker jag: kan inte Din man ta ett annat lån på summan som Du har lånat i hans namn, så Ni snabbt kommer ur det lånet och sedan får Du betala av på det lånet som han nu eventuellt kan tänkas ta?!

Jag har nuddat vid dem tankarna själv, men inte tagit upp dem. Känner att han får landa lite i detta, kanske att han tänker så själv, men jag kan inte begära det.

Haha inte lite fräckt förslag?

Näckros - Hur gamla är ni?
Är ni typ 20 år eller 65 år?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp