Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tagit lån i mannens namn, råd??

Men han vill inte ha de på sig, och jag har redan massa lån på mig. Han vill inte anmäla men måste han så gör han nog det. Han vill nog inte skiljas pga detta fast han hotat med det. Jag hade pskykiska problem som fick mig att göra detta från första början. Det var inte så att jag behövde dessa pengar till något. Det är först nu jag har tagit tag i detta och har kontaktat psykolog och har vart på ett samtal, jag är medveten om att det ligger så mycket mer bakom mina gärningar, ångrar det varje dag. Men kan man på något sett bevisa att jag mådde dåligt under perioden då jag tog dessa lån? Vill kontakta advokat men vad ska jag fråga? Jag har de flesta gånger gömt kraven från kfm o skrivit på de o inte han. Även de som gått till tingsrätt.

om du skrivit på föreläggandena kan din man ansöka om domvilla i hovrätten.

Det är det som min skuldrådgivare sa till mig

Min uppfattning är att det betydligt värre när det är ekonomisk brottslighet bakom det hela framföralöt om det är stor del av totala skuldsättningen.
Frågade en skuldsaneringshandläggare jag varit på kurs med, hennes uppfattning var att det inte var någon möjlighet att få skuldsanering förrän efter 9-10 år.

Min uppfattning är att det betydligt värre när det är ekonomisk brottslighet bakom det hela framföralöt om det är stor del av totala skuldsättningen.
Frågade en skuldsaneringshandläggare jag varit på kurs med, hennes uppfattning var att det inte var någon möjlighet att få skuldsanering förrän efter 9-10 år.
Det är många parametrar som stämmer in, jag ringde KF o Hallo konsument och skuldrådgivaren. De alla sa att man tar hänsyn till varför man begått en ekonomisk brottslighet, om man sökt hjälp, om man försökt betala av skulderna. Hur gamla skulderna är. Mm och jag fick svaret att jag kunde ansöka om 2-3 år.

Ja jag pratade med en som jobbar med att besluta om och avslå skuldsaneringar. väljer man att hellre tro på kundtjänstfolket eller budget och skuldrådgivare som ingen av dom beslutar eller avslår så än en som faktiskt jobbar med frågorna så är det väl så antar jag

Hej Dodo,

Är ledsen för er skull och tänkte inte prata om något rättsligt då jag inte är insatt eller så men om man ska göra det bästa av situationen, har du funderat på hur du ska betala tillbaks annars? Vilka företag har du lånat hos och vilka har högst räntor?

Är ingen expert men tycker privatekonomi är väldigt intressant och du får ursäkta om jag ställer dumma frågor då jag är en enkel lekman.

Ja jag pratade med en som jobbar med att besluta om och avslå skuldsaneringar. väljer man att hellre tro på kundtjänstfolket eller budget och skuldrådgivare som ingen av dom beslutar eller avslår så än en som faktiskt jobbar med frågorna så är det väl så antar jag
Jag väljer inte att tro på nån. Jag måste väl lita på att personer som sitter på plats för att besvara såna frågor kan sin sak. Ska ringa KF idag igen o kolla o ifrågasätta varför de svarar så och hänvisa till detta inlägg.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp