Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ta tag i livet, använda snöbollseffekten kanske

Ska bli spännande och se vad som händer med mitt UC betyg när det uppdateras nu när 1 blancolån är borta och sen enu mer spännande när jag går från 8 ner till 5 FF i mitten april!

Är fortfarande irriterad på mig själv att jag sänkte mitt utrymme på Wasa från 75 000kr till att ha noll utrymme oavsett hur mycket jag amorterar.. nere i 35 000kr där nu..

Vad tror ni om att kontakta wästgöta finans (som tar uc via bisnode) och låna för att kunna samla mina krediter hos klarna och avarda?

Får jag ändå en OK ränta kan jag spara ca över 1000kr i månaden bara i ränta?

Vad tror ni om att kontakta wästgöta finans (som tar uc via bisnode) och låna för att kunna samla mina krediter hos klarna och avarda?

Får jag ändå en OK ränta kan jag spara ca över 1000kr i månaden bara i ränta?
Du har väl på dessa ca: 20% och 24% ränta. Så ungefär 900:-/mån i ränta idag om skulden ligger på 50 000
Så att spara 1000:-/mån blir inte lätt oavsett ränta.
För att inte vara för optimistisk skulle jag nog säga att om du får ett erbjudande från dom så räkna med ungefär halverad ränta. Då spar du några hundralappar i ränta. Men du borde ju se i kronor på dina avier vad du betalar idag till dessa båda vad du betalar i ränta och amortering varje månad.

Du betalar ganska snabbt på Swedbanklånet, jag skulle nog försöka minska amorteringen där, kanske halvera amorteringen av de 2700 du amorterar nu. Du kommer då gå från 2,5 till 5 år innan det är avbetalat. Men det lånet kommer inte belasta din möjlighet till bolån speciellt mycket, du kan dessutom betala mer när du blir av med Avarda.

Fick precis svar ifrån klarna

med beloppet på 36 000kr som jag har där kommer jag ha en ränta på ca 600kr/mån

sen har jag ränta på 280kr hos avarda /mån

Fick nämligen en räntekostnad på 1100kr förra månaden men det var tydligen pga jag tog betalningsfri månad.. därav jag trodde jag nu hade räntekostnader på 1100kr hos klarna och 280kr hos avarda

Jag har nu hos swedbank
1. 36 000kr
2. 18 300kr

wasa
1. 35 400kr

funderar på prioritera att betala av lån nr 2 hos swedbank snarast möjliga då bör jag väll hamna lite bättre UC score med 1 litet lån och en kredit som tyvärr ses som maxad då den är ”avstängd”?

sen gå över till att betala av Wasa krediten så snabbt det går.

Sen när jag bara har Swedbank lånet kvar, låta det ticka på med sina 1200kr i månaden så jag sen kan gå på att betala av avarda sen klarna?

Idag blev en ff 6 månader gammal, betyget gick ner från 11,72 till 11,02.

ska bli spännande att se hur det blir när det försvinner ett lån samt sen när 3 FF försvinner till mitten april

Tråkigt...
Såg att uc uppdaterades..

11.01 även om lån osv är några tusen mindre..
Samt att mitt avbetalda lån hos swedbank inte verkade hänga med i uppdateringen så det står att jag fortfarande har 3 lån hos swedbank och inte 2..

Även om lånet betalades av innan 28 feb..

Det tar 1-2 månader innan bankerna rapporterar avslutat kredit har jag märkt.

Då gick uc ned från 11,01 ner till 10,34, skönt men inte tillräckligt..

Funderar på en FF från tex advisa, sambla osv är värre än en fråga från tex swedbank?

När en FF även innehållet ett belopp, gör det något skillnad ? Att det syns att en fråga var på en viss summa kontra ingen specifik summa?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp