Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ta tag i livet, använda snöbollseffekten kanske

boende - 5800kr
Mobil - 0kr
Försäkringar 1200kr
A-kassa - 150kr
Spotify - 109kr
Gymkort - 319kr
Billån - 1460kr
Mat - 2500kr
Övrigt - 2000kr
= 11040kr

Klarna - 1000kr
Swedbank - 1470kr
Avarda 1000kr
= 3470kr

Bränsle ca 2500kr

(Övrigt är allt ifrån kanske något litet klädköp, något till bil, hobby osv)
totalt ca 19 000kr/mån

Lön - 35000kr innan skatt
Efter skatt ca 26 00kr

Har inte enu kunnat uppleva detta än då bilen byttes ut förra veckan och osv

ang klarna osv så är det lägsta att betala jag skrivit upp men kommer betala in mer till vardera för betala av snabbast möjliga utan behöva ta något ny avbetalning på k

Nytt jobb, nya möjligheter!
Shit vilken resa! Visst jag var inte så farligt ute men märke hur snabbt det gick åt att det kunde bli riktigt illa..
Har fått ner mina utgifter så otroligt!
Nya jobbet står för telefon och all bränsle (även det jag brukar på fritiden, förutom om jag då skall åka väldigt väldigt långt såklart)

boende - 5800kr
Mobil - 0kr
Försäkringar 760kr
A-kassa - 150kr
Spotify - 149kr
Gymkort - 319kr
Billån - 1460kr
Bilförsäkring - 506kr
Mat - 2500kr

= ~11600kr!!

Klarna - 16 000kr, 228kr ränta - minsta betalning 980kr
Swedbank - 29 000kr, 130kr ränta - 1400kr
Avarda 11000kr, 194, 122kr - 717kr

Totalt som måste betalas varje månad är 14800kr!
Fast månadslön oavsett om jag är sjuk/ledig osv 35 före skatt vilket ger mig ca 26 000kr

har som sagt kvar 56 000kr i ”krediter” som jag håller på jobba mig ner, pga jobbyten så kommer jag nu få ut en slutlön på 52 000kr och utöver det denna månaden 26 000kr.

vad hade ni gjort, lagt det mesta på betala av alla skulder och få det klart eller kanske använda hälften av slutlönen och lägga på betala skulder och sen lägga andra halvan på spar?
Eller skall jag lägga undan allt och jobba mig neråt i stabil takt och vara fri till sommaren?

(billånet på 140k räknar jag inte med i lån just nu)

Shit vilken resa! Visst jag var inte så farligt ute men märke hur snabbt det gick åt att det kunde bli riktigt illa..
Nya jobbet står för telefon och all bränsle (även det jag brukar på fritiden, förutom om jag då skall åka väldigt väldigt långt såklart)

boende - 5800kr
Mobil - 0kr
Försäkringar 760kr
A-kassa - 150kr
Spotify - 149kr
Gymkort - 319kr
Billån - 1460kr
Bilförsäkring - 506kr
Mat - 2500kr

= ~11600kr!!

Fast månadslön oavsett om jag är sjuk/ledig osv 35 före skatt vilket ger mig ca 26 000kr

har som sagt kvar 56 000kr i ”krediter” som jag håller på jobba mig ner, pga jobbyten så kommer jag nu få ut en slutlön på 52 000kr och utöver det denna månaden 26 000kr.

vad hade ni gjort, lagt det mesta på betala av alla skulder och få det klart eller kanske använda hälften av slutlönen och lägga på betala skulder och sen lägga andra halvan på spar?
Eller skall jag lägga undan allt och jobba mig neråt i stabil takt och vara fri till sommaren?

Jag skulle ta allt jag kunde och betala av med slutlönen Det är en underbar känsla av bli av med och betala sina skulder ☺️

boende - 5800kr
Mobil - 0kr
Försäkringar 760kr
A-kassa - 150kr
Spotify - 149kr
Gymkort - 319kr
Billån - 1460kr
Bilförsäkring - 506kr
Mat - 2500kr

= ~11600kr!!

En buffert är
Ju bra ha atg ha så du slipper ta nya lån om nått
Händer. Sen om du ej har betald semester nu när
Du
Får
Det i slutlön. Kan det va skönt ha om man behöver va ledig? Sen betala så mycket du vill spara så mycket du vill :) tycker jag iaf. Du har ju inga stora summor i lån kvar! Det går snabbt endå bli av med! Snyggt

Jag skulle ta allt jag kunde och betala av med slutlönen Det är en underbar känsla av bli av med och betala sina skulder ☺️
Jag är mer för kunna betala av klumpsummor än betala lite i taget så är ju som sagt sugen på bara få betalat av allt! Men ändå är det skönt att ha en liten buffert för känna att det inte plussas på något på tex klarna!

Vill gärna betala in 29 000kr och få swedbanklånet nollat men av nån anledning tar det emot att bli av med det stora beloppet bara så

har man aldrig haft pengar över så vill jag inte bli av med känslan att iaf ha runt 20 - 30k på kontot liggandes

har 3 olika krediter och storlekar att betala, vilken ger mig bäst pepp för köra in i det sista

Jag tänkte. Om du betalar av allt med din slutlön och har Klarna kvar. Kan du då nästa månad köra in mycket på klarna? Då blir ju räntan mindre! :)
Hur många betalningar skulle du behöva göra för att bli av det med helt ?

Nu har jag gjort såhär för ge mig en kick och inte känna något lån är stort!

jag betalade av allt på Avarda, betalade in 15 000kr på Swedbank så jag nu har 14300kr i lån där sedan så betalade jag in 6000kr hos klarna så jag nu ligger på 9500kr där!
Fortfarande 5000kr kvar att leva för och 45 000kr på spar!

räntekostnaden hos klarna och Swedbank bör nu vara ganska lika så nu är det bara att kämpa ner dom sista 23 800kr i Blanco/kredit!
Jag får en annan kick att betala in klumpsummor än lite i taget så ska försöka tänka ut till nästa månad hur jag ska lägga upp det för fortsätta känna kicken och inte se att man har pengar över till skoj

Helt sjukt när jag kollar tillbaka!

för strax över 1 år sedan hade jag 172 000kr i blanco som höll på öka i rasande fart
Och fasta utgifter (lägsta betalning räknat) på 31000kr!

idag har jag 23800kr i blanco och krediter och endast 11500kr i fasta utgifter plus ca 2000kr i lägsta betalning på de små lånen!

shit vilken resa (för mig), fast vid man ska bli av med detta och minska utgifterna totalt! Wow!

Vill tacka alla för er stöttning och hjälp!
Ett litet extra till dig MissGrace som vart där lite extra! Visat att du har läst och brytt dig! Betytt mer än vad du kan tro

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp