- Meddelanden
- 2 322
- Mottagna reaktioner
- 830
- Poäng
- 777
Om man är av åsikten att SMS-lån borde förbjudas helt och hållet är man nog på fel forum med tanke på att forumet finansieras av provision på lån (eller?)
Om man är av åsikten att SMS-lån borde förbjudas helt och hållet är man nog på fel forum med tanke på att forumet finansieras av provision på lån (eller?)
Turnaround: Det funkade för er. Men jag och många jag känner har det tufft just nu pga dessa lån. Visst, vi blev inte påtvingade dessa lån. Men hade dessa lån inte existerat så är jag ganska säker på att en majoritet av de som har ekonomiska bekymmer idag, haft en lättare vardag. Räntorna är skyhöga! Vi blir rånade på våra löner varje månad!
Blunda inte för statistiken. KFM kommer med nya rapporter varje år om att det är tufft för en stor del av Sveriges befolkning.
Om dessa lån hade hjälpt mig men förstört för 2 andra familjer. Ja, då vill jag absolut inte vara egoistisk och vara för att dessa lån ska få finnas kvar. Har man inte pengar så har man inte det. Alternativet ska inte vara att ta en massa snabblån som man inte kan betala tillbaka.
Man ska inte jämföra banklån med dessa sketna snabblån.
Missförstå mig inte, vi blir också rånade varje månad. Räntor och amorteringar äter upp 14000 av lönen varje månad, men det är inte smslånens fel, utan kreditkort och lån från "mellansegmentets" aktörer som Cash2you/Nettofinans (som tjänar grova pengar på oss).
Återigen vill jag dra parallellen till Systembolaget. Fungerar din mening där? "Om dessa alkoholhaltiga drycker hade kunnat hanteras av mig men förstört för 2 andra familjer. Ja, då vill jag absolut inte vara egoistisk och vara för att dessa alkoholhaltiga drycker ska få finnas kvar." Är inte det samma sak? Personligt ansvar?
Det är väl ändå inte så att man tar 10 SMS-lån och upptäcker nästa månad att man inte hade råd att betala tillbaka över 30 000 på ett bräde?