Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Svea skuldsanering

Jag tänkte fylla i och skicka in min ansökan. Jag har kanske en borgesman.

Så bra, viktigt att du fyller i allt som ska lösas , de gillar inte om man lägger till i efterskott bättre att vara ärlig och ta med allt man vill bli av med .m du har något som du ska betala inom handläggningstiden så meddela dina nuvarande långivare att du ansökt om ett samlingslån så de inte skickar till KFM .

ca5tio !!
Hur såg ditt ärende ut? Hur stor skuld i förhållande till bostadens värde?
Har du lånet själv..? Hög inkomst?
Hoppas på svar

ca5tio !!
Hur såg ditt ärende ut? Hur stor skuld i förhållande till bostadens värde?
Har du lånet själv..? Hög inkomst?
Hoppas på svar
Första lånet fick jag 2011 det var på 209.000 andra lånet fick jag 2014 det var på 210.000. Jag hade min fastighet som säkerhet för lånen. Var redan högt belånad när jag fick beviljad av Svea men de var de enda som hjälpte mig då jag har sjukpension och är ensamstående med 2 barn. Så lånen hade jag själv och de är båda lösta sen ett år tillbaka. Jag löste flera smslån och avbetalningsplaner så nu har jag inga smslån och inget hos inkasso. Lånen löste jag med ett arv då jag inte får något samlingslån då jag har ett för. stort underskott i förhållande till min pension

Första lånet fick jag 2011 det var på 209.000 andra lånet fick jag 2014 det var på 210.000. Jag hade min fastighet som säkerhet för lånen. Var redan högt belånad när jag fick beviljad av Svea men de var de enda som hjälpte mig då jag har sjukpension och är ensamstående med 2 barn. Så lånen hade jag själv och de är båda lösta sen ett år tillbaka. Jag löste flera smslån och avbetalningsplaner så nu har jag inga smslån och inget hos inkasso. Lånen löste jag med ett arv då jag inte får något samlingslån då jag har ett för. stort underskott i förhållande till min pension
Ä r det något mer du vill veta så svarar jag gärna.

Jag hoppar in här då jag har en fråga. Du kanske inte kan svara på det men jag chansar. Har fått flera olika svar från svea.

Är högt skuldsatt idag och får inget samlingslån. Pratade med svea som då gav mig information att om jag ska ansöka om lån hos dem så måste jag fylla i alla lån jag har som de sedan kikar på. Jag har två stora lån till en ränta som jag vet att ingen kan matcha och vill givetvis behålla dem. Tänkta då att jag fyller i de andra men då fick jag svar att det inte gick utan att de isåfall vill ta över allt eller iallafall vill titta på allt. Det är så mycket pengar (typ 300tkr). Kan man ha med borgensman när det gäller så stort belopp eller är det fastighet som gäller? Hur gjorde du när du ansökte, tog du med allt? Hur lång tid tog det och hur mycket blev uppläggningsavgiften?

Sorry att jag bombaderar dig med frågor :p

Jag hoppar in här då jag har en fråga. Du kanske inte kan svara på det men jag chansar. Har fått flera olika svar från svea.

Är högt skuldsatt idag och får inget samlingslån. Pratade med svea som då gav mig information att om jag ska ansöka om lån hos dem så måste jag fylla i alla lån jag har som de sedan kikar på. Jag har två stora lån till en ränta som jag vet att ingen kan matcha och vill givetvis behålla dem. Tänkta då att jag fyller i de andra men då fick jag svar att det inte gick utan att de isåfall vill ta över allt eller iallafall vill titta på allt. Det är så mycket pengar (typ 300tkr). Kan man ha med borgensman när det gäller så stort belopp eller är det fastighet som gäller? Hur gjorde du när du ansökte, tog du med allt? Hur lång tid tog det och hur mycket blev uppläggningsavgiften?

Sorry att jag bombaderar dig med frågor :p
Jag har aldrig haft stora blancolån och kreditkort utan flera mindre när jag var desperat så sökte jag det jag kunde få både blanco och kreditkort vilket ingen annan bank var intresserad av att lösa bort. Jag behöll de jag tyckte var skapliga och löste bort smslån avbetalningsplaner och skräplån och kreditkort. Svea ifrågasatte aldrig det utan de skulder jag ville ha löst hjälpte de mig med. Vet inte var deras gräns är för borgensman jag har ju haft säkerhet i form av min fastighet.

Stort tack för ditt svar. Du är så otroligt hjälpsam.

Jag gör nog som så att jag skickar in en ansökan på de smålånen och avbetalningsplaner så får vi se vad de säger. Har hört att det kan ta upp till tre månader att få svar.

Stort tack för ditt svar. Du är så otroligt hjälpsam.

Jag gör nog som så att jag skickar in en ansökan på de smålånen och avbetalningsplaner så får vi se vad de säger. Har hört att det kan ta upp till tre månader att få svar.
För mig tog det ca 1 månad i båda fallen för jag terroriserade dem med mejl och samtal om hur jag låg till och vad de krävde för att skynda på mitt ärende. Lycka till!!

ca5tio..!
Får man fråga hur mycket din bostad var värderat till....?
Hade du många uc när du lånade?
Tackar för svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp