Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svea skuldsanering

ca5tio..!
Får man fråga hur mycket din bostad var värderat till....?
Hade du många uc när du lånade?
Tackar för svar
Vid första lånet hade jag en värdering på 3.050.000 och på det andra lånet en värdering på 3.900.000 jag behövde inte göra ny värdering vid något av lånen utan vid första lånet gick de på en gammal värdering och vid andra lånet på marknadsvärdet enligt SBAB:s Värdeguiden. Jag hade många UC:n vid varje lån då jag sökt hos andra banker för blancolån och kreditkort. Jag förstod inte vilken inverkan antal förfrågningar har på ditt kreditbetyg och vilken inverkan kreditbetyget har på bankernas syn på dig vid en ansökan, det lärde jag mig här på forumet och när jag skaffade mig min UC och fick då se viken inverkan det hade på mitt kreditbetyg. Under 1 års tid jag haft Min UC mitt betyg har gått från 14,6% november 2015 till 1,5% november 2016 det var nere på 1,1% ett tag men av någon anledning jag inte förstår gick det upp, då jag under 1 år nu betalat ner mina blancolån och nollat 2 kreditkort. Har 1 förfrågan kvar som försvinner 22/11 i år men mitt stora underskott från 2015 gör att jag inte kan söka samlingslån förrän nästa år för att samla ihop mina blancolån och kreditkort.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp