Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svea skuldsanering

Jag är lite nyfiken på Svea skuldsanering. Vi sitter riktigt i skiten och vet inte hur vi ska ta oss ur. Kan svea vara lösningen? Vi har skyhöga blancolån, krediter, huslån, billån men två bra inkomster och inga anmärkningar. Huset är fullt belånat och vi har ingen som vi kan be gå i borgen.
Om man tar kontakt med Svea får dom "göra vad dom vill" alltså tex sälja huset odl eller lånar dom bara ut pengar?

Lånar tråden en snabbis, hoppas det är ok. Hur fungerar det om man skulle vilja betala bort en skuld från kronofogden och samla allt under ett och samma lån hos Svea? Jag har ungefär 40.000kr och skulle gärna vilja få bort detta så snabbt som möjligt från KFM.

Dock har jag ingen säkerhet som fastighet eller dylikt. Är det kört för mig då? Vore drömmen om jag kunde betala av på bara ett lån. Har dock heltidsjobb nu!

Här kan du läsa vilka som kan få Svea Skuldfinansiering:

Vem kan ansöka?

Svea Ekonomi Skuldfinansiering vänder sig till privatpersoner mellan 20 och 70 år som av någon anledning har svårt att få lån hos sin bank. Svårigheter att få lån kan till exempel bero på:

• Betalningsanmärkningar
  • Många förfrågningar från andra kreditinstitut
  • Skuldsaldo hos Kronofogdemyndigheten
  • Överskuldsättning
  • Du är egen företagare
  • Du är sjukskriven
  • Du är pensionär
  • Du har tidigare haft betalningssvårigheter
Lån med eller utan säkerhet?
Även om du inte kan erbjuda traditionell säkerhet har du möjlighet att få hjälp hos Svea Ekonomi Skuldfinansiering. Vid större kreditbehov kan vi dock komma att efterfråga säkerhet i form av borgen, bostadsrätt eller fastighet

Okej får väl ringa och fråga. Vid större summor krävs borgen, vad det nu räknas som stort. 40.000kr kanske inte gör det

40 000 bör med all sannolikhet räknas som en mindre summa i dessa sammanhang.

40 000 bör med all sannolikhet räknas som en mindre summa i dessa sammanhang.

Okej nån som har erfarenhet från dom? Tar det lång tid att ansöka? Om jag uppger att jag har jobb och har möjlighet att ta ett lån för att samla alla smålån på så antar jag att dom hör av sig till kronofogden? Och skulle dom då inte vara beredd att hjälpa så vet KFM om att jag jobbar och kommer börja utmätning direket och min arbetsgivare får reda på det, vilket jag vill undvika.

Så vet inte riktigt hur jag ska göra. Har ju bara jobbat nån vecka så de kanske inte är beredd att hjälpa mig på Svea finans!

Det står på deras sida : Svea Ekonomi Skuldfinansiering erbjuder även ackordsförhandling vilket innebär att vi kontaktar dina olika fordringsägare och försöker omförhandla lån och skulder med syfte att minska den totala skuldbördan. Efter omförhandling erbjuder vi dig ett nytt lån som används till att betala bort resterande lån och skulder. Vi upprättar en personlig kontakt och arbetar för att du ska återfå kontrollen över din ekonomiska situation.

Någon som har erfarenhet av att de just omförhandlat era skulder och, med hur mycket i såfall?
Är det lättare ju äldre skulderna är?
Har de någon begränsning på hur många anmärkningar man får ha,accepterar de misskötta krediter?

Senast redigerad av en moderator:
Det är jag också intresserad av!! Jag har varit i kontakt med dem och handläggningen är på 3 månader

Gummiboll08 vad vill du veta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp