Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Svea inkasso

Kanske räcker om honom nu,,,,tror inte att det hjälper att skicka bild till svea. De skrev till mig att de lagt ner ärendet för att de ej fick kontakt med silvwervik
Men tycker nog att ett inkassobolag borde kunnat gjort mer då det gäller så många och dessutom när det luktar bluff lång väg
Jag har ju ej fått hos Gothia också enligt dem .så hoppas de gör mer än svea för er som fått dit .Måste vara bättre när inkassobolag anmäler ????

Det är svårt när bolagen hävdar sekretess när man frågar om det är många som som har drabbats. Och dom nekar. Det måste ju vara många som har fått bluffakturor från svea och gothia.

Glömde att skriva att jag ringde till skatteverket och anmälde silverwik. Dom tog emot anmälan i Falun. Hoppas dom jagar Jens mård och hans företag med blåslampa.

Glömde att skriva att jag ringde till skatteverket och anmälde silverwik. Dom tog emot anmälan i Falun. Hoppas dom jagar Jens mård och hans företag med blåslampa.

Nu har jag inte läst hela tråden här. Men om jag förstår det hela rätt, så är det ett företag som heter silverwik som några har haft lån hos, och nu håller silverwik på att sälja egentligen redan reglerade skulder till olika inkassobolag samtidigt.. Det har anmälts till olika ställen och så vidare. Men vad är det skatteverket ska göra åt det? Jag kan ha missat något, tråden är omfattande, men jag förstår inte riktigt skatteverkets inblandning i detta, du får gärna förklara den delen.

Skattefusk m.m moms m.m

Skattefuska kan dom ju säkert ha gjort, momsen är det nog inte lika troligt att dom fuskar med.. Om jag minns rätt är avgifter vid krediter, påminnelser och sånt inte momsbelagda, och räntor är med säkerhet inte det..
Får väl se om dom får problem med skatteverket så småningom då.

Hej, har fått ett inkassobrev från Svea inkasso gällande: TID Silverwik Investment group AB från juni 2013 står det att lånet ska vara ifrån. Detta måste ju vara ren och skär bluff då jag inte haft något obetaltlån hos dom. Tror ni att dom säljer bluffakturor till svea och hur ska jag i sådana fall gå tillväga. Svar önskas omgående
Har nu fått fakturor från både Svea Inkasso och Gothia från detta företag på ett lån taget för 2 år sedan. Inget lån är taget, inga fakturor eller påminnelser är skickade. Lånet skulle vara på 14100:- och nu vill de ha 23000:-??? Svea har lagt ner eftersom företaget ej verifierade underlaget. Efter det har Gothia fått ta över. Vart skall man vända sig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp