Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svea inkasso

Tror att det betyder att det måste avgöras i tingsrätten som ett tvistemål som andra ekonomiska ärenden...

Jag har inte haft något med Svea Inkasso att göra sedan 2013 och då var det bara att betala av mitt krav på 3 månader så det inte skulle bli konsekvenser av det hela. Men detta agerande från dem är verkligen uruselt dåligt skött och att någon fått sina ärenden borttagna och andra inte gör inte saken bättre. Att nu polisen avskriver ärendet gör ju att det enda rätta är väl att dra dem inför rätta frågan är om det ska gälla båda två eller inte. Jag förstår inte varför inte Svea kan ge besked att de drar ut på det gör ju bara saken värre för alla drabbade. Men ingen av dem ska komma undan med detta även om det måste bli rättssak av det hela. Jag hoppas ändå att alla drabbade får ett Gott Nytt År.

Enklaste sättet att dra dom inför rätta är ju att inte betala :)

Och bestrida hos Kronofogden.

Sen se vad som händer. Om dom skickar det till tingsrätten eller inte.

= Det kan dom inte rimligtvis - Och saken är avgjord.

Sen är det förstås jobbigt att ha en sådan här galning efter sig som skickar ut påhittade fakturor genom hela ens liv i värsta fall. Men förr eller senare slutar han väl eller att det blir en rättssak av det och han inte kan fortsätta skicka ut dessa påhittade fakturor.

Senast ändrad:
Att det drar ut på tiden och att vissa ärenden är avskrivna kan ju tyda på att ärendena gås igenom ett och ett. Därtill med en nyss avslutad julhelg och nyårshelg och trettondagshelg i antågande kan det nog ta lite tid. Men visst, Svea Inkasso kunde ju ha informerat folk som mailar och frågar om det är så att det är en pågående process enligt vad jag skrivit.

Vad menas med civilsrättslig?
Och vilka anmälde du? svea eller silverwik?

Polisen utreder brottmål enligt brottsbalk och diverse andra lagstiftningar, dom får inte utreda saker som mer handlar om en skulds vara eller inte vara.. Nåt sånt menar dom

Det är otroligt stressande att även ha detta hängande över sig. Som allt annat inte räcker.

Å inte min. Inte ens fått en nysning tillbaka som svar på mitt mail till dem...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp